י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דרמה בניו-יורק: חסיד סאטמר הפליל פוליטיקאים בכירים

משה שטרן, חסיד סאטמר ממונסי, הפליל שישה פוליטיקאים בכירים בפרשיית שוחד • שטרן שהורשע בהונאת ענק - סייע לאפ.בי.איי. בתמורה להקלה בעונשו

דרמה בניו-יורק: חסיד סאטמר הפליל פוליטיקאים בכירים
ליפא שטאובר



חסיד סאטמר סייע לשלטונות ארצות-הברית להפליל פוליטיקאים בכירים בפרשיית שוחד המסעירה את ניו-יורק.

חסידות סאטמר בארה"ב מככבת השבוע בפרשיית השוחד של נשיא הסנאט לשעבר המתמודד על תפקיד ראש עיריית ניו יורק. האיש נעצר יחד עם חמישה פוליטיקאים בכירים שהיו מעורבים במתן שוחד.

כתבי אישום הוגשו אמש (ד') נגד שישה בכירים במדינת ניו-יורק, במסגרת פרשת שוחד, שנועדה להבטיח לסנאטור מלקולם סמית, את מינוי המפלגה הרפובליקנית לתפקיד ראש העיר ניו-יורק.

סמית, שמייצג בסנאט של מדינת ניו-יורק את אזור קווינס בעיר ניו-יורק, נמנה עם חמישה עריקים מהמפלגה הדמוקרטית שהשתתפו אשתקד בהקמת קואליציה עם הרפובליקנים.

‏לטענת אנשי התביעה הציבורית, סמית בן ה-56 ביקש לשחד פקידי מפלגה, כדי שיוכל לרוץ השנה לתפקיד ראש עיריית ניו-יורק.

הנאשמים האחרים הם איש מועצת עיריית ניו-יורק דניאל הלוראן, רפובליקני מקווינס; ופקידי המפלגה הרפובליקנית, וינסנט ובון וג'וזף סבינו.‏
‏‏
‏הנאשמים, שהואשמו בשישה סעיפים, כולל מירמה וקשירת קשר בתביעה שנחשפה היום, עלולים להישלח לעשרות שנים בכלא, אם יורשעו. ‏ ‏

סמית חשוד כי הבטיח לסוכן אף-בי-איי, שהתחזה ליזם נדל"ן בעל קשרים עם אילי הון בניו-יורק, כי ישחד פוליטיקאים בכירים שיפעלו למען סלילת כביש שיסייע לפרויקט הבנייה של יזם הנדל"ן - בתמורה לגיוס אנשי מפתח שיתמכו במועמדותו לראשות העיר ניו יורק.

כמו כן נחשד סמית בכך שהציע כסף לפוליטיקאים הרפובליקנים כדי שיתמכו בו בבחירות לראשות העיר, ויסייעו לכך שיוכל לרוץ כרפובליקני, למרות היותו חבר רשום במפלגה הדמוקרטית.

מתברר כי האיש המפליל הינו משה שטרן, חסיד סאטמר בן 40 המתגורר במונסי, למד בישיבת סאטמר בקריית יואל, איש נדל"ן, הידוע גם בשם מוריס שטרן.

שמו עלה לכותרות בשנת 2007 כאשר הסתבך בפרשת מרמה וניסיון הונאה בסכום של 100 מיליון דולר.

לפני שלושה שבועות הודה שטרן באשמה ובמטרה להפחית מעונשו, הסכים לחבור לסוכן נוסף ולהפליל את הפוליטיקאים.
שוחד סאטמר הפללה פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד