י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

למה נכנס אברך לשקית ניילון בטיסה?

תמונה שהופצה ברשת, בה נראה אברך עוטף עצמו בניילון במהלך טיסה, העלתה תמיהות רבות • סיפור שהתפרסם ב'יתד נאמן', שופך אור על סיבת ההתעטפות

אדם בתוך שקית. צילום: מתוך הפייסבוק של yacov young
אדם בתוך שקית. צילום: מתוך הפייסבוק של yacov young

הטסים לחו"ל כבר הורגלו למראה נוסעים חרדים עטופי שאלים, ומורכבי משקפיים עם מדבקות - במטרה להימנע ממראות אסורות. גם מחיצות שמטרתן להסתיר את מסכי הסרטים כבר היו. אך הנוסעים על הטיסה עליה הופיע אברך בתוך שקית ניילון גדולה פערו עיניהם בתדהמה.

גם הגולשים ברשתות החברתיות - בהן הופצה התמונה, תהו מה גרם לאברך להיכנס אל תוך שקית ולהעביר את הטיסה בתוכה. רבים מהם ניסו להעריך את הסיבה לכך: "אולי הוא רוצה לשמור על העיניים?"

אך את הסיבה האמיתית תקראו בסיפור הבא, שהובא אתמול בעיתון 'יתד נאמן'. ספק אם הסיפור קשור דווקא לתמונה הספציפית המוצגת כאן, אך הוא בהחלט מספק תשובה אפשרית להחלטתו של האברך להיכנס אל תוך שקית ניילון.

וכך דבר המעשה: שני יהודים מבני ברק יצאו לצורך מצווה לאנגליה. הם הגיעו לאחד משדות התעופה בעיר ביום חמישי בלילה, לפני שבת הגדול, והמתינו לטיסה שהייתה אמורה לצאת במהלך הלילה. השניים נרדמו בשדה התעופה, וכשהתעוררו גילו כי המטוס המריא.

בירור קצר העלה בפניהם אפשרות לעלות על טיסה שתצא ביום שישי בבוקר לישראל. המטוס היה אמור לנחות בישראל בשעה 15:00. השניים עלו על הטיסה והגיעו לשטח האווירי של ישראל שעה וחצי לפני כניסת השבת. בשל המראתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, באותה שעה, נאלץ המטוס לחוג מעל שמי הארץ במשך זמן רב. בינתיים, הבין הטייס כי עליו לתדלק והמטוס נחת בעיר פאפוס שבקפריסין. בגלל השעה המאוחרת השניים התחננו לרדת מהמטוס, מחשש שמא יחללו שבת.

במוצאי שבת התפתחה בעיה נוספת: רוב מסלולי הטיסות לישראל עוברים במסלולים העוקפים את בתי הקברות בישראל, כדי לאפשר לכהנים לטוס מעליהם. אך השניים גילו כי הטיסה שלהם מקפריסין תעבור בכל מצב מעל בית קברות במרכז הארץ. אחד מהיהודים הוא כהן ולכן הודיע שלא יוכל לטוס בטיסה הספציפית הזו.

אחד מבני משפחתו לא נח וחיפש פתרון. הוא הגיע לביתו של הגר"י זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, ושאל אותו מה על נוסע לעשות בסיטואציה כזו. "שייכנס לשקית ניילון גדולה, יאטום אותה לחלוטין כצמיד פתיל וכך יוכל לטוס לכתחילה".

וכך זה נראה בתמונה.
שקית טיסה יתד נאמן פתרון בית קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד