ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שחיתות? • תושבי בית שמש נגד הקצאת ענק לישיבה

פרסום ראשון: קבוצת תושבים דורשת לעכב הקצאת שטח של 7 דונם לישיבת 'תורת זאב' • "חלוקה לא הגיונית עם ריח של שחיתות - צריך לבדוק את המניעים מאחורי ההחלטה"

אלי פרידמן. צילום ארכיון
אלי פרידמן. צילום ארכיון

הקצאת השטח הענק ברמת בית שמש ג', עבור ישיבת תורת זאב, ממשיכה לייצר כותרות והיא נתקלת בהתנגדות עיקשת מצידם של התושבים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חרדים שרכשו דירות בשכונה הכריזו לאחרונה על פתיחת מאבק נגד העירייה. לטענתם, הקצאת השטח הענק לישיבה אינה מידתית, באה על חשבון הקצאות חיוניות אחרות ודינה להתבטל.

בערב פסח העלתה העירייה לדיון הקצאת שטח חריגה - בהיקף של 7 דונם - עבור הישיבה. כבר באותה ישיבה נציג סיעת 'טוב' במועצה, אלי פרידמן, תהה על ההקצאה החריגה והבלתי מידתית שעשוייה לבוא על חשבון ישיבות אחרות. זאת שעה שהנורמה היא להקצות לא יותר מדונם וחצי למוסד.

שמואל גרינברג נציג דגל התורה, שעמד מאחורי ההקצאה התמוהה, החליט לתקוף את פרידמן מעל דפי היומון 'יתד נאמן', תוך התעלמות מהעובדה שמדובר בהקצאה חריגה. כדרכו של היומון 'יתד' לא טרח עורך העיתון לאפשר לפרידמן להסביר את עמדתו - שנבעה בעצם מהצורך להגן על הישיבות שנפגעו מההקצאה המופרזת.

הפרסום מעל דפי 'יתד נאמן' הביאה להתפוצצות הפרשה ופעלה כבומרנג. הפרסום גרם להשמעת קול זעקה נגד גרינברג וחבריו והם הצטיירו כמי שפועלים בניגוד לטובת התושבים ולמען ענינייהם הפרטיים. התושבים שהיו המומים לגלות על ההקצאה המוזרה, החליטו מיוזמתם לא להמתין ולצאת למאבק.

לאחרונה שיגרו תושבים מכתב לשר הפנים, גדעון סער, בו הם דורשים לעכב את ההקצאה עד לקבלת החלטת בית המשפט בעניין.

התושבים מתכוונים להגיש עתירה לבית המשפט, תוך שהם מדגישים כי אין להם דבר עקרוני נגד הקמת ישיבה בשכונה, אלא נגד הקצאה זו בלבד, מכיוון שהיא לא מידתית ונודף ממנה ריח חריף של שחיתות מצד נציגי דגל התורה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', הסבירו התושבים כי פנייתם נעשית מתוך ״תחושת חוסר צדק עמוקה לאור חלוקה לא הגיונית של קרקעות באזור הרכישה". לדברי דניאל שפיגל, איש עסקים צעיר שנבחר לייצג את הקבוצה: ״ההקצאה אינה מידתית ואינה משקפת את המיגוון האנושי של השכונה, ולפיכך דינה להתבטל. העמותה לה נמסרה הקרקע היא עמותה שאינה פועלת ולא פעלה מעולם בעיר, בו בזמן שעמותות מקומיות רבות משוועות לשטח מזה שנים״.

שפיגל מוסיף: ״העמותה ממומנת על ידי תורם עשיר מצרפת בשם רפאל הררי, ולאחר שזה נפגש בצרפת עם בעלי תפקידים, ביניהם ראש העיר בעצמו, הוחלט לתת לו קרקע בסדר גודל שכזה. איננו יודעים וגם איננו רוצים להטיל דופי באדם, אך עדיין יש מקום לבדיקת המניעים שעמדו מאחורי החלטה לא מידתית זו. אנחנו מקווים שבשם הצדק וההגינות יוחזר לתושבים השטח המיועד לצרכי ציבור ולא יחולקו שטחים ללא דיון נכון ומעמיק בצורות החלוקה השונות״.

תושב אחר הדגיש שוב: "אין לנו שום כוונה להיאבק בישיבה או בלימוד התורה חלילה, אנו נאבקים בסדרי העדיפויות המעוותים של עיריית בית שמש שהחליטה להקצות נתח ענק משטחי הציבור של שכונה חדשה, בעיר שיש בה מחסור חמור בכיתות לימוד - להקמת קמפוס לישיבה שתלמידיה אינם תושבי העיר. אנו, רוכשי הדירות בשכונה, שמכירים את מצוקת הכיתות החמורה בעיר, לא רוצים לייסד שכונה חדשה על בסיס מחסור במוסדות חינוך וקהילה".

את הצדק הם מתכוונים להוציא לאור בבית המשפט.

למרות פניות חוזרות ונשנות - את תגובת עיריית בית שמש לא היה ניתן להשיג.
בית שמש תורת זאב הקצאה ישיבה שטח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד