י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המשטרה פשטה על מדפיס מודעות 'קמפיין החרדקים'

שוטרים החרימו מודעות נגד חיילים חרדים בבית דפוס 'אחווה' בירושלים • המודעות שהוחרמו: 'תחרות חרד"קים' - קריקטורות ואיורים של ילדים נגד החיילים • תיעוד מהפשיטה I וידאו

המשטרה פשטה על מדפיס מודעות 'קמפיין החרדקים'


המשטרה חשפה את העומדים מאחורי קמפיין החרד"קים?

אחר הצהרים (ה') הגיעו שוטרים לבית הדפוס 'אחווה' בשכונת מקור ברוך בירושלים והחרימו מודעות וחומר שהודפס נגד חיילים חרדים, במסגרת 'קמפיין החרד"קים' המתנהל נגד חרדים המשרתים בצה"ל.

בתיעוד בלעדי - הנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' - נראים שוטרי משטרת ירושלים מחרימים מודעות שהיו אמורות להיתלות בימים הקרובים בריכוזים חרדים, ומכריזות על 'תחרות חרד"קים'. במסגרת התחרות, הציבור נקרא לשלוח לכתובת דואר אלקטרוני אנונימית קריקטורות ואיורים נגד החיילים החרדים.

התחרות, על פי המודעות, מתחלקת לשני חלקים: תחרות מקצועית ותחרות ילדים.



בתחרות המקצועית ישתתפו רק קריקטורות מקצועיות, וכן ציורי קומיקס שישאו מסרים ברורים לטובת הציבור. "המובחרות שבהם יזכו לפרסום והפצה אחת לחודש".

בתחרות הילדים ישתתפו ילדים בכל הגילאים "כשעל כל ציור יש לאייר דמות של חרד"ק וילדים בסביבתו, בתוספת התייחסותם של הילדים לחרד"ק". התמונות המובחרות יופצו בכל רחבי הארץ, ושאר התמונות יופצו בדואר האלקטרוני למאות אלפי רשומים בתופצה מיוחדת.

הרקע לתחרות היא הפסקת שיתוף הפעולה מצד המאייר החרדי, אבישי חן - המאייר גם בעיתון 'משפחה' - עם האחראים לקמפיין, שהוביל לתסיסה ושנאה כלפי חיילים חרדים.

'ידיעות ירושלים' יחשוף מחר, כי בעיתון 'משפחה' זעמו על חן, המשתף פעולה עם מנהלי הקמפיין, ודרשו ממנו להפסיק את שיתוף הפעולה עמם. חן טען בתגובה, כי השתמשו באיורים ישנים שלו, אך ככל הנראה אכן חדל מלשתף פעולה עמם.

במשטרה ממשיכים לחקור את הפרשה, כדי להבין מי עומד מאחורי קמפיין המודעות. שוטרים שהגיעו אל בית הדפוס תחקרו את בעליו במשך דקות ארוכות.

טרם ברור אם הוא עוכב לחקירה.









קמפיין חרד''קים משטרה בית דפוס מודעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד