ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרב שוורץ: לא להתגייס לנח"ל • ב'נצח יהודה' תוקפים

הרב יואל שוורץ, ממקימי הנח"ל החרדי, קרא שלא להתגייס למסגרות החרדיות אם תימשך המלחמה בעולם התורה • בגדוד מתנערים: "הרב אינו מוסמך לדבר בשם הנח"ל"

הרב יואל שוורץ. צילום: פלאש90
הרב יואל שוורץ. צילום: פלאש90



בנח"ל החרדי תוקפים בחריפות את דבריו של הרב יואל שוורץ, ממקימי הנח"ל, שקרא הבוקר (א) לבחורים חרדים להימנע מלהתגייס לשירות, אם תימשך המלחמה בעולם התורה.

"הרב שוורץ הוא לא הרב הרשמי של הנח"ל החרדי", אומר גורם בכיר ב'נצח יהודה' ל'בחדרי חרדים'. "אמירותיו הן פרטיות, הוא לא מוסמך לדבר בשם הנח"ל ואף לא מוביל את המדיניות בו. תפקידו של הרב שוורץ הוא לדבר בטקסים שמתקיימים במסגרת המסלול - ותו לא.

"בחורים שמתגייסים מעולם לא שאלו אותו ולעולם גם לא ישאלו את דעתו, לכן הקביעה שלו לא תשנה דבר לאלו המעוניינים להתגייס לשורותינו".

אמירותיו של הרב שוורץ, על פי אותו גורם, הם "דברים בעלמא שאינם ראויים להתייחסות עניינית".

הרב שוורץ אמר בתגובה בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אני מדבר בשם עצמי ולא בשם הנח"ל החרדי. הטענה שלא מתייעצים איתי - היא שגויה. שישאל אותו גורם את המגייס של הנח"ל מדוע הוא משתמש בשמי, כשהוא פונה למשפחות שבניהם צפויים להתגייס".

הנחל החרדי. צילום: פלאש 90צילום: הנחל החרדי. צילום: פלאש 90
הנחל החרדי. צילום: פלאש 90


"אם רוצים לגייס בכפיה - אנחנו לא שם"

הרב שוורץ אמר הבוקר בראיון ב'קול ברמה', כי אם תימשך המלחמה בעולם התורה - מסגרות נח"ל חרדי ושח"ר יפורקו מיידית. "ברגע שמתקיפים הכל ייהרס. לא יהיה נח"ל חרדי, לא יהיה שח"ר כחול, לא יהיה נצ"ח יהודה, לא יהיה כלום. כולנו ביחד לא נתגייס. ברגע שכופים זו מלחמה ובמלחמה צריך להתגונן".

עוד אמר כי המדינה כופה על החרדים גיוס לא מותאם. "כמובן זה לא הצבא, הפוליטיקאים הורסים את המדינה, פשוט הורסים את המדינה. הצבא הבין שאם רוצים לגייס חרדים צריך לתת להם את צורכי הדת שלהם. כל זמן שזה היה תחת פיקוח של רבנים שאפשר לשמור תורה ומצוות אז יש גיוס. לא יהיה – גמרנו. אין נצ"ח יהודה, אין שח"ר כחול – אף אחד לא יעז להתגייס".

עוד הוסיף הרב שוורץ: "אם הורים ישאלו אותי, אני אגיד להם בינתיים לחכות, עד שיתברר אם המדינה רוצה להיות באמת שותפה עם כל אזרחיה או שהיא רוצה לשלוט על אזרחיה בכפיה. אם היא רוצה לשלוט על אזרחיה בכפיה – אנחנו לא שם".
הנח''ל החרדי הרב יואל שוורץ עולם התורה גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד