י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הגרי"ד גרוסמן בדרך לחזון איש 5 • יתמודד למשרת הרב הראשי?

האם רבה של מגדל העמק יצטרף למרוץ האגרסיבי בדרך לכס הרב הראשי? • יגיע בשעות הקרובות להתברך מפי הגראי"ל שטיינמן • מקורביו: לא מאמינים שירוץ, אין בו האומץ לכך • החשש: נסיגה ברגע האחרון תפעל לטובת הרב סתיו • הרב דוד לאו מבהיר: רץ עד הסוף בכל מקרה • פרסום ראשון

הרב גרוסמן. צילום: יעקב כהן
הרב גרוסמן. צילום: יעקב כהן

פרסום ראשון: היום (ד) בשעה 17:30 יגיע הגרי"ד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, לביתו של הגראי"ל שטיינמן בחזון איש 5 בבני ברק, כדי לקבל את ברכתו לקראת ריצה אפשרית לכהונת הרב הראשי.

אתמול שוחח הרב גרוסמן עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהודיע לו על תמיכת ש"ס במועמדותו. ידועים ומפורסמים גם קשריו הטובים של הרב עם נשיא המדינה שמעון פרס, שמן הסתם יברך על המועמדות. ואכן, על פי קריאת מפת הגוף הבוחר - אם הוא רץ עד הסוף הוא לוקח את הבחירות 'בהליכה'.

אלא שמקורביו של הרב גרוסמן מתעקשים וטוענים שמדובר בגישושים בלבד, לדברי אחד מהם: "לא מאמין שיהיה בו האומץ לרוץ". מקורב אחר טוען כי "גם אם הרב יודיע על מועמדותו, הוא יסיר אותה ברגע האחרון בשל לחצים כאלה ואחרים".

הבעיה הגדולה שעשויה להיווצר במקרה כזה עבור הציבור החרדי: ריצה של הרב גרוסמן, עשויה לפגוע במורל של פעיליו של הרב דוד לאו, ולבסוף, באם יסיר הרב גרוסמן את מועמדותו, עשוי הדבר לחזק את כוחו של הרב דוד סתיו.

ספינים שונים המלמדים על העתיד להתרחש הופצו בתקופה האחרונה, ככל הנראה על ידי מקורביו של הרב סתיו. כלי תקשורת מסוימים טענו כי הרב לאו יסיר את מועמדותו באם הרב גרוסמן ירוץ, אולם בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מבהיר הגר"ד לאו: "להד"ם, אני לא מוריד את המועמדות, ואני רץ עד הסוף - לא חשוב מה יקרה".
הרב דוד לאו גרוסמן הגראי''ל שטיינמן ש''ס שמועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד