י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"ש עמאר: ליצנים מפיצים עניין הרבנות של ירושלים

הגר"ש עמאר מפר שתיקה ומפרסם מכתב • רבנות ירושלים? "כבר יעדה מרן שליט"א לבנו הגר"י יוסף" • הכשר חדש? "כל מגמתי ללמוד תורה וללמדה בשיעורים ודרשות"

הגר"ש עמאר. צילום יעקב כהן
הגר"ש עמאר. צילום יעקב כהן

אחרי שהשמועות על התמודדות אפשרית של הגר"ש עמאר בבחירות לרבנות העיר ירושלים, הובילו להבהרה של בית הגר"ע יוסף לפיה לא יתמכו במהלך כזה, ממהרים בסביבתו של הראשון-לציון למזער נזקים, אותם גרמה להם פרשת 'חוק הרב עמאר'.

עוד בנושא:
הגר"ש עמאר נפגש עם הגר"ע יוסף: יושרו ההדורים

תחילה נאלצו להסכים לבקשת בית הגר"ע, לפיה על הגר"ש עמאר להגיע ולבקש את סליחתו של נשיא מועצת החכמים על הצער שנגרם לו מכל הפרשה, וזאת בשל טעויות אותן ביצעו גורמים בקרבתו של הראשון לציון. לאחר תפילת מנחה בבית הכנסת שברחוב הקבלן 45, נערכה הפגישה בין הרבנים - וההדורים יושרו.

מיד לאחר מכן כתב הגר"ש עמאר מכתב, בו הוא מבהיר כי אינו מתכוון להתמודד על תפקיד הרב הראשי הספרדי בירושלים. במכתב נרמז, שלא במפורש, כי הוא מבין את כעסם של אנשי בית הגר"ע על השמועות, וזאת לאחר שבן המשפחה, הגאון רבי יצחק יוסף, ראש ישיבת 'חזון עובדיה' הוא המועמד זה שנים לתפקיד.

כמו-כן מבהיר הרב במכתבו, כי השמועות שהופצו באשר לאפשרות לפיה יפתח מערך כשרות שיתחרה בבד"צ 'בית יוסף', אינן נכונות. הוא אינו מתייחס לכך מפורשות, אך מדגיש כי בדעתו ללמוד תורה וללמדה.

וכך כתב:

"שמעתי קולות מסביב בענין רבנות ירושלים ת"ו. וזאת להודיע ולהוודע שלא התנגדתי בענין החוק להמשך הרבנות הראשית רק מפני גודל האחריות שיש בעניין בעניני בתי הדין בכלל ובפרט, וכפי שטענו כנגדי חברי ורבותי בכל אתר ועל ראש צבאם עט"ר מרן הראש"ל רבינו עובדיה יוסף שליט"א.

ומשום שהבטחתיו שלא לדבר, הייתי כחרש לא ישמע וכאילם לא יפתח פיו.

ואם כי בני קרח לא מתו, ובעלי מחלוקת קיימים "אפילו בדורנו", שמתי יד לפה והחרשתי דומיה.
ועתה, הליצנים נראו בארץ, ודרכיהם מגוונות הן, ויש שמפיצים ענין הרבנות של ירושלים תובב"א.

והנני להודיע בשער בת רבים שאין דעתי על זה כלל, וכבר יעדה מרן שליט"א לבנו הגר"י יוסף שליט"א, ואני תומך ותמכתי בזה בכל לב, ולא עולה על לבי ענין זה אפילו במחשבה, וכבר דחיתי פניות חשובות מאד בענין.

כל מגמתי ללמוד תורה וללמדה בשיעורים ודרשות בארצה"ק ובכל אתר ואתר, ולהמשיך להשיב לשואלים דבר ה' זו הלכה, סדורה וערוכה".
הרב עמאר מכתב הגר''ע יוסף רבנות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד