י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הוארך מעצר החשודים בתקיפה וירי במאה שערים

הוארך מעצרם של החשודים בתקיפה במאה שערים • גם מעצרו של המותקף שירה לעבר בית פרטי, הוארך • החקירה בעניינם ובעניין מנהיג הקהילה הועברה ליחידה לחקירות בינלאומיות

העצורים. צילום: פלאש90
העצורים. צילום: פלאש90

הוארך היום (א'), מעצרם של שלשת החשודים בתקיפה וירי במאה שערים בשבוע בשעבר: מעצרם של דוד שם טוב ואהרן ריכטר, החשודים בתקיפה, הוארך עד יום רביעי. כך גם הוארך מעצרו של החשוד בירי, איתי נחמן שלום.

לפני שבוע, בליל חמישי נשמעו יריות ברחוב אדמון בתוככי שכונת מאה שערים בירושלים, מהירי לא היו נפגעים.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', הירי הוא חלק מסכסוך מתגלגל בין הפלגים השונים ב'שובו בנים', על רקע פרשת צניעות.

האברך הודה במעשה הירי בחקירתו ובעקבות דבריו נעצרו גם תוקפיו. בין היתר העיד שהרב העומד בראש הקהילה ביצע את המעשים המיוחסים לו.

על רקע זה, נפתחה חקירה ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית שבמרכזה עומד מנהיג הקהילה.

בליל חמישי, סמוך לשעה 2:00 בלילה, התפתחה תגרה אלימה מחוץ לכותלי ה'שול' במאה שערים, במהלכה הוכה איתי נחמן שלום, בעל תשובה כבן 30, הלומד בכולל, שהתפנה עצמאית במונית לבית החולים - שם טופל.

חקירה נגד מנהיג קהילה ידוע • חשוד בפלילים
סכסוך בשובו בנים: ירי אל בית במאה שערים

בעקבות התקיפה, הגיע - על פי החשד - המוכה לדירת הוריו של אהרן יעקב ריכטר שהיה מעורב בקטטה. הוא הכה בדלת ומשלא קיבל מענה, ירה לעבר דלת הבית ונמלט בטרם הגיעה המשטרה.

פחות מיממה לאחר מקרה הירי, ביום שישי בערב, נעצר איתי נחמן שלום, ששהה יחד עם אמו באילת. עם צאת השבת הוא הובא לדיון בפני בית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרו.

במהלך השבוע נעצרו דוד שם טוב ואהרן ריכטר, בגין חשד לתקיפה בנסיבות מחמירות.

בדיון שנערך לשלושת החשודים היום בבית משפט השלום בירושלים, אמר השופט אברהם רובין, כי בחומר החקירה יש די חומר כדי לבסס חשד סביר נגד שלושת החשודים.

"מעיון בחומר החקירה עולה כי החקירה קרובה למיצוי, במובן זה שמה שניתן היה לבצע ביצעה המשטרה כמעט במלואו ומה שיש קושי לבצע ספק אם יבוצע. יחד עם זאת, יש עדיין מספר פעולות שנדרשות לצורך השלמת המסכת הראייתית. ואמר כי פעולות החקירה מתייחסות לשלושת החשודים".

המשטרה דרשה להאריך את מעצרם בשמונה ימים, השופט נעתר חלקית, ומעצרם הוארך עד ליום רביעי.

מחמת הרגישות הגבוהה, הועברה חקירת המקרה ממשטרת ירושלים לידי היאחב"ל. מתברר כי גם שם חוקרים מקרים אחרים הנוגעים למנהיג הקהילה, ועוסקים גם הם בעבירות דומות.
הארכת תקיפה מאה שערים רב ידוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד