ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הפסקת האש נכנסה לתוקף - והמפרסמים חוזרים למסך

כבר הערב, בשעת צפיית השיא, צפויה תפוסה של 75% מזמן הפרסומות, שמשמעותה כ-30 דקות פרסום

  • ט' אב התשע"ד
צלם: יצחק לב ארי
צלם: יצחק לב ארי

לאחר שבועות ארוכים של עצירה כמעט מוחלטת של הפרסום בטלוויזיה, מגיעה הפסקת האש ומשנה את פני הדברים באחת: ל"גלובס" נודע כי כבר הערב (ג') חוזרים המפרסמים למסך, ובשעות הפריים-טיים תירשם תפוסה של 75%, שמשמעותה כ-30 דקות פרסום בשעות צפיית השיא (פריים-טיים).

עם המפרסמים הגדולים שצפויים לעלות נמנים אסם, שטראוס, רקיט בנקיזר ונגב קרמיקה.

על-פי ההערכות בשוק, תוך יום-יומיים צפויים להירשם ביקושים גבוהים מאוד. ממילא מדובר בתקופה של ביקושים גבוהים, וההנחה היא שמהלכים רבים שנתקעו בקנה ישתחררו באחת וייצרו לחץ כבד בביקוש לזמן אוויר.

עם זאת, הביקוש לא יסייע לזכייניות הטלוויזיה להשיב את הכסף האבוד שנבע הן מהחלטת המפרסמים לרדת מהאוויר, והן מההשקעות הכבדות שאליהם נדרשו לטובת השידורים במהלך המלחמה.
לכאורה, הרשות השנייה יכולה לאפשר לזכייניות פיצוי בדמות דקות פרסום נוספות, אך אלה יכולות לשמש כחרב פיפיות, כיוון שהצפת המסך בפרסומות מביאה לבריחת עיניים צופות, והמשמעות של כך היא רייטינג נמוך יותר. מאחר שהשוק משלם לפי נקודות רייטינג, הוספת דקות פרסום עלולה להתברר כדלת מסתובבת.

עם זאת, המחירים שאליהם חוזרים המפרסמים דומים מאוד לאלה שהיו בתקופת טרום המלחמה.
כפי שפורסם ב"גלובס", לאחר ניסיונות ראשוניים בתחילת המלחמה להוריד את מחירי הפרסום במטרה למשוך מפרסמים למסך, הבינו הזכייניות שאין בכך טעם, שכן הימנעות המפרסמים היא תפיסתית ומונעת מחשש לתגובות הצרכנים. לכן, למחיר אין חשיבות בשאלה אם לעלות לאוויר או לא.

בזכיינית ערוץ 2 רשת, המשדרת היום, סירבו להתייחס לידיעה.
פרסום מסך מבצע צוק איתן צרכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד