י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מקים הנח"ל החרדי ניגש לעמוד - והמתפללים נעלמו

הרב דוד בלוך, ממקימי הנח"ל החרדי, ניגש ל'עמוד' באיצקוביץ, לרגל היארצייט של אביו • אלא שרגע לפני שפתח בתפילה - המניין התפזר • בשיחה מיוחדת הוא מגולל מה קרה

הרב דוד בלוך
הרב דוד בלוך



העימות הפוליטי על מתווה הגיוס של בחורי הישיבות, גורם לעצבים רופפים בציבור החרדי. רק כך ניתן להסביר את שהתחולל אמש בבית הכנסת 'איצקוביץ' בבני-ברק, כאשר הרב דוד בלוך, ממקימי הנח"ל החרדי, הגיע אל המקום כדי להתפלל תפילת 'ערבית' כחזן, לרגל יום השנה של אביו ז"ל החל היום.

הרב בלוך, המשמש כיום כר"מ בישיבה תיכונית-חרדית ובעבר כראש מדרשיית 'נועם', ניגש אל עמוד התפילה באחד החדרים, ותוך דקות התאסף במקום מניין מתפללים.

אלא שאז התחוללה תפנית. אחד המתפללים הכה על הבימה והכריז הכרזה מפתיעה: "האדם שניגש לעמוד כדי להיות חזן התראיין בשבוע האחרון לעיתון של המזרוחניקים, והוא הצהיר שם שהוא בעד שיגייסו את בחורי הישיבות החרדים. אסור להתפלל עם אדם כזה - וודאי לא שישמש כשליח ציבור".

בתחילה שתק הרב בלוך ובלע את עלבונו. אך מיד החליט להגיב בקצרה: "זה פשוט שקר".

למרות הפגיעה בו בפני ציבור המתפללים, החל הרב בלוך בתפילה. אלא שלאחר דקה, כשהסתובב לאחור, הבין כי הוא נותר ללא מניין מתפללים.

מיד לאחר התפילה, ניגשו אל הרב בלוך שני מתפללים וביקשו את ברכתו. "אנחנו מעריכים את הזכות שקנית בשמיים על כך שלא נכנסת לוויכוח עם אותו מתפלל ושתקת, למרות שהוא פגע בך פני הציבור".

הרקע לתקרית של הלבנת הפנים הוא ראיון שהעניק הרב בלוך בשבוע שעבר לעיתון 'בשבע'. המתפלל טען כי הרב בלוך אמר בראיון, כי צריך לגייס בחורי ישיבות לצה"ל, אולם הדברים שנכתבו הם אחרים לגמרי: "לאט לאט נהייתה אידיאליזציה לזה שלא להתגייס בכלל לצבא", אמר הרב בלוך בראיון. "גם בחורים שלא לומדים ואינם תורמים את לימוד התורה שלהם למען עם ישראל, כבר רואים עניין בלא לשרת בצבא. בשביל זה הם יגייסו את כל התירוצים שבעולם".

הנחל החרדי. צילום: יעקב נחומיצילום: הנחל החרדי. צילום: יעקב נחומי
הנחל החרדי. צילום: יעקב נחומי


"המדינה צריכה לגייס את אלו שרודפים את הישיבות"

בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים' מחזק הרב בלוך את עמדתו: "למדתי מראשי הישיבות שלי שהמדינה צריכה לגייס את אלו שרודפים את הישיבות, אותם בחורים שעובדים - ותורתם אינם אומנותם. הנה אלו הצליחו ברדיפתם, וכעת רוצים לפגוע גם באלו שבאמת יושבים ולומדים. אילו היו מגייסים את אותם אלה שלא לומדים - עולם התורה לא היה בסכנה".

הרב בלוך אינו חושש להשמיע את עמדותיו גם בפני המגזר החרדי. בימים האחרונים הפכה הרצאתו העוסקת בשאלה "מהי השיטה החרדית?" - ללהיט בקרב רבים ברחבי הארץ ובקרב הגולשים ברשת. "אני שמח שביזו אותי, במיוחד כשמדובר בטענה שקרית מיסודה".

הרב בלוך מבקש לנצל את הבמה כדי להבהיר עמדה שניתנת לפרשנות שגויה, שהועלתה בראיון המדובר.

בראיון צוטט בלוך אומר, כי הוא לכאורה מתחרט על כך ששלח בחורים מהמדרשה לישיבות חרדיות. "הכוונה הייתה לכך שלא הייתי צריך לפעול נגד ההורים ולשכנע את הבנים שלהם ללמוד בישיבות חרדיות", הוא מבהיר, "למרות שההורים לא הסכימו, היות וקמו ישיבות כמו 'מרכז הרב' ועוד, שנחשבו לישיבות טובות בציבור הדתי לאומי".
הרב דוד בלוך איצקוביץ מניין הנחל החרדי תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 94 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד