י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אנטוורפן: פקחי המס פשטו על משחטה והחרימו עופות

פקחי מס ושוטרים פשטו על משחטת 'מחזיקי הדת' באנטוורפן, ולאחר חקירה ארוכה גילו חשד להעלמות מס ואי סדרים ברשיונות • הפקחים החרימו כאלף עופות שכבר נשחטו

שחיטה באנטוורפן. צילום ארכיון
שחיטה באנטוורפן. צילום ארכיון

מבוכה באנטוורפן: המשטרה המקומית ופקחי מס פשטו אתמול (ג) בשעות אחר הצהריים על המשחטה של 'מחזיקי הדת', בעת שזו פעלה במלוא הקצב בשחיטת עופות לפסח. המשטרה החרימה את העופות ואת המסמכים.

המשחטה - 'Kosher Poultry', משמשת גם את הקהילה החרדית בוינה, במטרה לחסוך במיסוי והוצאות נוספות. אתמול היה יום שהוקדש לשחיטה עבור הקהילה בוינה, ולצורך כך הגיע במיוחד לאנטוורפן הרב משה אליעזר ווייס, אב"ד קהילת 'מחזיקי הדת' בווינה, והשוחט ר' מנחם סימון שהגיע במיוחד מבית שמש.

השחיטה התנהלה כרגיל, אך לפתע הגיעו פקחי המס מלווים במשטרה ועצרו את השחיטה.

מקור המקורב לפרשה אומר ל'בחדרי חרדים': "אין לנו כל ספק שהיתה פה הלשנה של גורם עוין, כי הפקחים הגיעו בדיוק בשעה שבה השחיטה היתה בעיצומה. בכל מקרה זה היה לא נעים, כמה מעובדי המשחטה שעובדים בשחור נבהלו והחלה אנדרלמוסיה, הפקחים דרשו מכולם תעודות מזהות, החרימו מסמכים, ולאחר שעה ארוכה של חקירות - גילו אי סדרים בדיווחי המשחטה, חשש להעלמת מס, העדר רשיונות שחיטה ועוד".

לדבריו, "במקום היו באותה עת משגיחים, שוחטים ואב"ד קהילת מחזיקי הדת בוינה. הפקחים החרימו כאלף עופות שכבר נשחטו, והשחיטה הופסקה. הפקחים מצאו גם כי כמה מעובדי המשחטה, משגיחים ואנשי צוות, עבדו ב'שחור' ולא דיווחו על הכנסותיהם, כמו גם העובדה שבידי הנהלת 'מחזיקי הדת' של וינה לא היו האישורים הנדרשים לשחיטה במשחטה באנטוורפן".
עופות שחיטה החרמה משטרה אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד