ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נחיל ארבה ענק נחת בדרום • ארבעה מטוסים מרססים

נחיל ארבה עצום במימדיו נחת באזור רמת הנגב • מטוסים זעירים עקבו אחר התקדמות הנחיל • עם בוקר פתח משרד החקלאות במבצע ריסוס נרחב לחיסול החרקים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ארבעה מטוסים של משרד החקלאות החלו לבצע הבוקר (ב) פעולות ריסוס נגד נחילי הארבה בדרום חולות חלוצה שבנגב המערבי, בעיקר באזורי מטעי זיתים.

אתמול חדר ארצה נחיל עצום של ארבה, שזוהה תחילה בידי חקלאים באזור רמת נגב. מדובר בשטח חקלאי הנמצא במרחק 30 קילומטרים מהגבול עם מצרים. ממשרד החקלאות נמסר כי הנחיל חדר לישראל דרך באר מילכה. הנחיל מתרכז בשני אזורים - באשלים ובאופקים.

עם רדת הלילה נחתו החרקים על הקרקע. ומטוסים זעירים של השירות להגנת הצומח במשרד החקלאות, עקב אחר הנחיל.

במשרד החקלאות ביקשו מהתושבים לסגור את בתיהם ואת החממות באזור כהתגוננות מפני הנחיל החדש.

מרשות שמורות הטבע נמסר כי מוקדי הארבה טופלו באמצעות חומרים שנועדו להשמיד אותם מבלי לגרום נזק נוסף לטבע, וכי הפעולות שבוצעו על ידי עובדים של משרד החקלאות נעשו בשיתוף אנשי הרשות ו"בכך נמנעה פגיעה בבעלי חיים נוספים בצד הארבה".

החשש גובר בעקבות חדירת הארבה עמוק יותר לנגב ולמקומות בהם יש מטעים פתוחים ושדות פתוחים, בניגוד לחממות שבאזור פתחת ניצנה, ובעקבות עדויות מאזור הדרום לפיהן צבעם של החגבים נראה צהוב יותר, מה שמעיד על התקרבותם לשלב בו הם מטילים ביצים. "אם הם יטילו כאן ביצים אנחנו ניכנס באמת למלחמה לא רק בנחילים שמגיעים ממצרים אלא גם בהתבססות והשרצה מקומית", אמר ראש המועצה האיזורית לחדשות 2.

שלשום נצפו חגבים רבים גם באזור המרכז. בין היתר נראו חרקים בשכונות צפון תל אביב ובחופיה. ההערכה היא כי לא מדובר בחלק מנחיל נודד אלא בחגבים בודדים שנישאו צפונה בעזרת הרוחות. חגבים נוספים נצפו בערים אחרות במרכז הארץ ובחוף, בין השאר ברחובות, באשדוד ובהרצליה.
ארבה חקלאות ישראל נחיל ריסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד