י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בנעשכיז הוחלט: הבן רבי מרדכי יהיה ה'ממשיך'

הרה"צ רבי מרדכי שטרן, בנו של האדמו"ר מנעשכיז זצ"ל, ימונה להמשיך בכהונת אביו • יעתיק משכנו מארה"ב לאשדוד • אחיו התאום, הרה"צ רבי אהרן שטרן, יכהן כרב

ניחום אבלים בנעשכיז. צילום: נייעס אנ"ש
ניחום אבלים בנעשכיז. צילום: נייעס אנ"ש

בצל השבעה לפטירתו של האדמו"ר מנעשכיז זצ"ל, החליטו ביניהם כל בני האדמו"ר, כי אחיהם הגדול הרה"צ רבי מרדכי שטרן, המתגורר בארה"ב, ימלא את מקום אביו באדמו"רות.

האדמו"ר החדש הוא חתנו של האדמו"ר מפולטישען, חתנו של האדמו"ר מקרעטשניף זצוק"ל. האדמו"ר צפוי להעתיק משכנו בחודש הקרוב מארה"ב לאשדוד. לאדמו"ר יש אח תאום, הרה"צ רבי אהרן שטרן המתגורר בבלגיה והוא יכהן כנראה כרב הצעיר של החסידות.

במוצאי השבת, ערך האדמו"ר החדש מעמד פדיון הבן לבנו הבכור, מאורע שבעצם היווה מעמד הכתרה בלתי רשמי, בו השתתפו אדמו"רים ורבנים רבים. באותו ערב, גם לא התקיים ניחום אבלים בגין השמחה.

בשולי ההכתרה, ישנה גם אפיזודה מעניינת שהתרחשה באותו מעמד. האדמו"ר הצעיר בן ה-26 למד בצעירותו בישיבת ויז'ניץ שבשכונת הר נוף בירושלים. באחד הימים, התגלע ויכוח בנושא מסוים בינו ובין עמית לספסל הלימודים. בין השיטין, פלט רבי מרדכי לחברו בבת צחוק: 'אתה עוד תראה, עוד תעמוד אצלי על הטריבונה לכשאהיה אדמו"ר'.

בינתיים נישאו השניים. אותו אברך מתגורר באשדוד. במוצאי השבת, הגיע להשתתף במעמד פדיון הבן וניצב על ה'פרנצ'עס', יחד עם מאות מתושבי אשדוד.

במהלך הסעודה, עבר הקהל לאחל לאדמו"ר ברכת מזל טוב לרגל הפדיון. משהגיע תורו של האברך, גחן לעבר האדמו"ר שבדרך והזכיר לו את סיפור נעוריהם: "הבטחתך התקיימה, הנה נצבתי אצלך על הפרנצ'ע, כפי שניבאת".
נעשכיז הכתרה מזל טוב אשדוד ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד