י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגרי"ג אדלשטיין: הישיבות יוחזקו למעלה מהטבע

ראש ישיבת פוניבז' למנהלי מוסדות: "לימוד התורה מקיים את היישוב בארץ, גם בלי שהמדינה תתמוך בו" • "המדינה החזיקה את עולם התורה - בניגוד לשכל ולמעלה מהטבע"

הגרי"ג אדלשטיין. צילום: עוזי ברק
הגרי"ג אדלשטיין. צילום: עוזי ברק

עסקנים ומנהלי מוסדות הגיעו בימים האחרונים אל ביתו של ראש ישיבת פוניבז', הגרי"ג אדלשטיין, שטחו בפניו את הגזירות הקשות המרחפות על עולם התורה, והציגו את חששותיהם:

"כידוע, מדינת ישראל הייתה ביובל האחרון 'מחזיקת התורה' הגדולה בעולם, כעת, משתפסיק בכך, האם נשקפת סכנה לעתידה ולביטחונה, בשל המחסור בזכות החזקת התורה?

"בנוסף, ראשי מוסדות רבים טרודים בשאלה כיצד יצליחו להחזיק את המוסדות לאחר הפסקת התמיכה הממשלתית. גם ה'בעלי-בתים' חוששים מכך שכל עול עולם התורה יוטל כעת על כתפיהם".

הגרי"ג הרגיע את החשש: "עצם לימוד התורה כאן מקיים את היישוב בארץ, גם בלי שהמדינה תתמוך בו, כפי שנאמר באנשי סדום ונשאתי לכל המקום בעבורם גם בלי שתמכו בצדיקים".

באשר להחזקת המוסדות ענה הגרי"ג: "מה שהמדינה החזיקה את עולם התורה - היה זה בניגוד לשכל ולמעלה מן הטבע, וממילא הקב"ה ישלח באופן אחר למעלה מן הטבע. רק על ראשי המוסדות להתחזק במדת הביטחון, כפי שגאב"ד פוניבז זי"ע הצליח בכח מידת הביטחון שלו".

לגבי החשש של ה'בעלי בתים', הרגיע ראש הישיבה: "ה'בעלי בתים' לא צריכים לחשוש מכך, אלא אדרבא לשמוח, זוהי זכות והם רק ירוויחו מכך".
הגרי''ג אדלשטיין ישראל תמיכה ישיבות מוסדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד