י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נפטר העיתונאי אמנון דנקנר ז"ל • דרעי: "חבר קרוב ויקר"

אמנון דנקנר, שספג חינוך דתי בנערותו, כתב ב'דבר', 'חדשות' ו'הארץ', וכיהן כעורך 'מעריב', נפטר בגיל 67 בביתו ברמת השרון • זכור מהיחלצותו להגנתם של דרעי ואולמרט

דנקנר בהופעה בפני צעירים חרדים
דנקנר בהופעה בפני צעירים חרדים

העיתונאי, הסופר והפובלציסט הישראלי הוותיק אמנון דנקנר נפטר בשבת בביתו ברמת השרון, בגיל 67. דנקנר עבד בעיתונים 'דבר', 'חדשות' ו'הארץ', ובשיא הקריירה ערך את 'מעריב' במשך 5 שנים.

במשך שעה ארוכה נאבקו צוותים רפואיים של 'איחוד הצלה' על חייו, עד לקביעת מותו.

חובש איחוד הצלה רמת השרון סיפר: "עם קבלת הקריאה יצאתי במהירות עם אופנולנס איחוד הצלה שברשותי. כשהגעתי למקום, הבנתי מאשתו שהיא מצאה אותו בבית כשהוא מחוסר הכרה, ולא היה ברור כמה זמן הוא היה במצב זה. התחלתי מיד בפעולות החייאה ולצערי לאחר החייאה ממושכת נקבע מותו".

דנקנר נולד בירושלים בשנת 1946. הוא למד במסגרות חינוך דתיות ואת שירותו הצבאי עשה בנח"ל. לאחר שחרורו, למד משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים.

את תחילת דרכו עשה בתחום השירות הציבורי, כאשר בראשית שנות ה-70 שימש כדובר משרד החינוך, תחת השר יגאל אלון. אחר כן המשיך בתחום הדוברות, כדובר הסוכנות היהודית. משם פנה לתחום התקשורת.

דנקנר נודע בקשריו הטובים עם אהוד אולמרט, עליו הגן בתוקף. הוא נחלץ גם להגנתו של אריה דרעי לאחר שהורשע.

כתב ספרים במגוון נושאים.

שר האוצר יאיר לפיד, מידידיו הטובים, ספד לדנקנר. "אני כועס עליו, היו יכולות להיות לנו עוד 10 או אפילו 15 שנות דנקנר", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

"אני מכיר את כל תולדות הרשעות הדנקנרית, ומחבב כל פרק ופרק בה, אבל מה ששדרת נפגעיו המצקצקת והצדקנית לא הבינה מעולם, הוא שגם הנטייה הזו שלו, להיכנס בהם בכל הכוח הלא מבוטל של אישיותו המתפרצת, היה בעצם תוצר של תפיסת עולם שאמרה - אנשים טובים באמת אינם נרתעים ממלחמות רק בגלל שאין סיכוי לנצח בהן.

"ואיזה מלחמות מפוארות הן היו! דון קישוט הרוכב לבדו על רוסיננטה כנגד המיתוס המופרך של דן בן אמוץ; ההגנה הטיפשית להפליא והמופלאה בטיפשותה על אריה דרעי, הבזבוז המשווע של כישרונו המופתי בשדות הקטל של מעריב בימי משפחת נמרודי, ההתייצבות לצד אולמרט בשוחה האחרונה, על הגבעה האחרונה, מאייש את מקלע המילים האחרון של הציבוריות הישראלית".

אריה דרעי פרסם עם צאת השבת בעמוד הפייסבוק שלו: "בשבת הלך לעולמו באופן מפתיע חבר קרוב ויקר שלי, אמנון דנקנר ז״ל. שוחחנו ארוכות רק לאחרונה וקבענו להיפגש בתחילת השבוע, לרגע לא חשבתי שזה יהיה אופיו של המפגש.

"אמנון היה חבר אמיתי, אבל יותר ממה שהיה חבר, היה איש אמת, איש אשר לא חשש מעולם לומר את אשר על ליבו, אמנון שייך לזן נכחד של אנשים אמיצים ומוכשרים שאילולא היו קיימים היה צריך להמציא אותם.

"אמנון נפטר יחסית צעיר אבל הספיק בחייו מה שזקנים ממנו לא יעשו עוד שנים ארוכות, הטובים הולכים מהר לצערי. תנחומי לרעייתו מירי ילדיו ונכדיו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', קולגה לשעבר, כתבה: "אמנון דנקנר היה סופר, עיתונאי, פרשן, עורך – מה לא. מתפוצץ מכישרון ומשנינות, משכיל ורב ידע בכל תחום, עם חוש הומור מדהים, לשון חדה כתער, יכולת כתיבה נדירה, ואישיות סוערת. הכרנו היטב והיינו מיודדים כעיתונאים. החוט המקשר החזק בינינו היה טומי לפיד ז"ל, שהיה אמנם בר פלוגתא אידיאולוגי חריף שלי, אבל חבר קרוב מאוד. דנקנר ואני לא הסכמנו כמעט על כלום, אבל אנשים כמותו, שאפשר לריב אתם מריבה הגונה אבל אף פעם לא לזלזל בהם – הופכים את החיים למעניינים, משעשעים ועשירים יותר. הוא היה אבא ובעל מסור, וחבר נאמן ואוהב לחבריו. יהי זכרו ברוך".

חברו הקרוב של דנקנר, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, סיפר כי רק ביום שישי שוחח עם דנקנר והוא היה במיטבו. בראיון ברשת ב' הוסיף אולמרט כי אמנון דנקנר היה אדם תוסס, בעל סקרנות אינטלקטואלית נדירה, ובעל ידע מדהים בתחומים מגוונים.
מוות דנקנר מעריב יאיר לפיד עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד