י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כשהאדמו"ר ר' ישעיה זצ"ל התגלה בחלום

ספר תורה מהודר יוכנס לבית המדרש המקומי בקרעסטיר לזכרו של האדמו"ר רבי ישעיה זצ"ל וצאצאיו • ואיזה 'מופת' התרחש לקבוצת אברכים ששהתה בשבת בעיירה?

ציון הצדיק. צילום: ויקיפדיה
ציון הצדיק. צילום: ויקיפדיה

בארה"ב הולכת ונשלמת כתיבת ספר תורה לעילוי נשמת רבי ישעיה מקרעסטיר זצ"ל וצאצאיו ששמשו באדמו"רות השושלת. ספר התורה יוכנס לבית המדרש בעיירה קרעסטיר (בּוֹדרוֹגקֶרֶסטוּר) שבהונגריה, לקראת יום ההילולא שיחול בשבת הבאה - ג' אייר.

ביום חמישי נערך שלב ראשון של כתיבת האותיות לספר התורה בויליאמסבורג. מחר תתקיים המשך הכתיבה בקרית יואל, ומשם יסוב ספר התורה בעוד מספר ערים, לקראת העברתו להונגריה בסוף השבוע. מאות צפויים להשתטח על קברו בסוף השבוע ורבים אף אמורים להישאר ולשבות בעיר. טקס הכנסת ספר התורה יתקיים במעמד ההילולא שתיערך במקום.

בתוך כך, התפרסם השבוע סיפור מיוחד שארע לפני כחודש בקערסטיר: קבוצת אברכים שבתה בבית הכנסת האורחים בעיירה בשבת פרשת כי תשא, שחל בכ' אדר. הקבוצה תכננה להמשיך משם במוצ"ש לפולין, כדי להשתטח על קברו של רבי אלימלך מליזענסק זצ"ל שחל למחרת ביום ראשון, כ"א אדר.

אחד האברכים בקבוצה, נכד הגאון רבי יחזקאל ראטה - מרבניה הנודעים של ארה"ב, פרש לישון בליל שבת, לאחר הסעודה. משום מה, השינה הייתה ממנו והלאה והוא לא הצליח למצוא תנומה לעפעפיו. האברך החליט לרדת לכיוון בית המדרש, השוכן באותו מבנה של הכנסת האורחים, שבעבר היה מעונו של הצדיק מקרעסטיר. אך מסתבר שהדלת הייתה נעולה. מפאת השעה המאוחרת, המארגנים נעלו אותו מחשש שפוחזים מקומיים ינסו להיכנס לתוכו. האברך נותר בחוץ והחל לומר פרקי תהילים ליד חלונות בית המדרש - מהם בקע אור חיוור שהפציע החוצה.

דקות אחדות חלפו, ולפתע הופיע אחד המארגנים - צאצא של הצדיק, ובידו המפתחות. לאחר שפתח את בית המדרש, שח לו המארגן מדוע הגיע למקום בשעה כזו: "שכבתי על יצועי ונרדמתי. לפתע ראיתי בחלומי את זקני רבי ישעי'לה הקורא לי לקום ולרדת לבית המדרש, על מנת לפתוח את הדלת. הקצתי לרגע והייתי בטוח שהחלום הוא מהרהורי ליבי. הן כל היום, עסקתי בהכנות השבת, ודמותו של הרבי ריצדה לנגד עיני מטבע הדברים. חשבתי להתייחס לכך בביטול ולחזור לישון.

"במחשבה שניה, אמרתי, הבה ננסה לראות בכל זאת, האמנם החלום שווא ידבר או שיש בו קמצוץ של אמת. משראיתי אותך עומד ואומר תהילים, הייתי נסער ונרעש. הבנתי כי הצדיק טרח ובא אלי בחלום, כדי שאתה תוכל לומר תהילים מתוך רווחה ונועם. אכן, הצדיק דואג לבאי ביתו גם מהעולם העליון".
קרעסטיר מופת עיירה ספר תורה צדיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד