י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הקבורה והנקמה • פרידמן הגיש תלונה נגד 'מחזיקי הדת'

משה אריה פרידמן ממשיך במאבק בקהילת החרדית באנטוורפן שסירבה לקלוט את בנותיו בבתי הספר • העביר לתובע הכללי תלונה על הנפקת אישור קבורה תמורת תשלום וללא קבלה

פרידמן ומשפחתו. צילום: jood actueel
פרידמן ומשפחתו. צילום: jood actueel

משה אריה פרידמן מכה שוב: איש נטורי קרתא בעבר, תושב וינה שהיגר עם משפחתו לאנטוורפן, ונכשל בניסיונותיו לרשום את ילדיו בבתי הספר החרדיים בעיר, ממשיך במסע הנקמה שלו בקהילה החרדית באנטוורפן.

לאחר שגרר את בתי הספר אל בתי המשפט, ולאחר שהגיש תלונה כביכול הקהילה החרדית בעיר עומדת מאחורי ביצוע רצח של אברך מהקהילה לפני תשע שנים - פנה השבוע פרידמן אל התובע הכללי במדינה, בדרישה לחקור את המתרחש בקהילת 'מחזיקי הדת' באנטוורפן.

הדרישה באה בעקבות מקרה שאירע באנטוורפן במוצאי שביעי של פסח: אשת הנגיד הרה"ח רבי ירוחם ענגלנדר, מנכבדי הקהילה באנטוורפן, הנמנה על חסידי פשעווארסק, נפטרה. ראשי קהילת 'מחזיקי הדת', שאמורים היו לספק את אישור הקבורה, דרשו עבור כך - כך לדברי אחד המקורות בעיר - 50 אלף יורו.

רבי ירוחם, בעל צדקה וחסד ידוע, סירב לשלם. מדובר בתשלום עבור הנפקת אישור הקבורה מטעם הרשויות, אך אין מדובר בחלקת קבר. בעקבות סירבו, הלוויה התעכבה ועסקנים ניסו לתווך ולגשר. בסופו של דבר שילמו בני המנוחה מחצית מהסכום, ואת היתרה הבטיחו לשלם בתשלומים. וכך, הלוויה יצאה לדרכה, בעוד אבי המשפחה לא ידע על ההסדר.

אחד החתנים של המנוחה, החליט לתעד את העברת הכספים, כשברקע נשמע איש 'מחזיקי הדת' אומר, כי לא תונפק קבלה על הכסף.

פרידמן, ששמע על הסיפור שהסעיר את הקהילה המקומית, החליט להעביר את הפרשיה לידי התובע הכללי. פרידמן אף העביר לתובע את שמות האנשים הקשורים בפרשה, ובהם שמות ראשי 'מחזיקי הדת' באנטוורפן.

יצוין, כי 'מחזיקי הדת' גובה מכל חבר בקהילה דמי חברות האמורים לזכות אותו בכל השירותים שמספקת 'מחזיקי הדת', כולל שירותי קבורה.

בתוך כך, היום מתקיים בבית המשפט באנטוורפן סיבוב שני של פרשת הסירוב לרשום את בנותיו של פרידמן בבית הספר 'יבנה'. כזכור, סירבה הנהלת בית הספר לקבל את הבנות לבית ספר, בטענה שאינן יודעות את השפה הפלמית.

בדיון שהתקיים בבית משפט נדחתה, בהחלטת ביניים, תביעה שהגיש פרידמן נגד בית הספר, והכריע כי אין מחובתה החוקית של הנהלת בית הספר לקבל בשלב זה את שלושת בנותיו הגדולות למוסד.

פרידמן, שערער על ההחלטה, הביא את הבנות אל מחלקת החינוך של העירייה, שם נבחנו ידיעותיהן של הבנות בשפה הפלמית. בבדיקה התברר כי הבנות שולטות היטב בשפה.
משה אריה פרידמן מחזיקי הדת קבורה תובע כללי ילדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד