י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חיילים חרדים: "מפחדים לצאת החוצה עם מדים"

לפי דיווחי צה"ל, הוגשו עשרות בקשות של חיילים חרדים המשרתים בצה"ל, לקבל פטור מלבישת מדים מחוץ לבסיס • "אנו סובלים מהצקות, יריקות ואף איומים"

חיילים חרדים: "מפחדים לצאת החוצה עם מדים"

עשרות חיילים חרדים המשרתים במסלול שח"ר, פנו וביקשו ממפקדיהם לפטור אותם מלבישת מדים מחוץ לבסיס הצבאי בו הם משרתים, כך מדווח אתר ynet. הנימוק לבקשה היא קריאות בוז ואיומים מצד תושבים חרדים בשכונות מגוריהם.

בצה"ל החליטו, למרות הבקשות, לחייב את החיילים להיות עם מדים, כמו כל חייל.

באגף כוח אדם בצה"ל (אכ"א) ישנה ועדה המורכבת מנציגי המגזר החרדי, ובראשה עומדים ראשי פרויקט גיוס החרדים לצה"ל. הוועדה מתכנסת כל ארבעה חודשים, וביכולתה לפטור חיילים ממדים, עד כה, מדווח ynet מספר הבקשות לפטור ממדים עמד על כ-60, אך אושרו פחות מ-20.

לפי טענות החיילים, הם סובלים מהצקות וקריאות גנאי, מנהלי תלמודי תורה אינם מקבלים ילדים שאביהם משרת בצה"ל, וצעירים יורקים עליהם ומאיימים עליהם.

חייל חרדי המשרת בשח"ר סיפר גם הוא ל'בחדרי חרדים': "אני מתגורר בשכונה ירושלמית, ויום יום סובל מהצקות וקריאות גנאי. בניגוד למה שנטען, הדבר אינו קשור דווקא לדיונים על נושא הגיוס, שכן חברים מספרים לי שהם נקלעו לתקריות בלתי נעימות גם לפני שנה. אך ללא ספק בחודשים האחרונים זה החמיר".

"התופעה אינה מייצגת את כלל הציבור החרדי אלא פלגים קיצוניים, אך אני לא מבין את ההנהגה החרדית שמאפשרת תופעות חמורות כל כך המחזקות את טענות רודפינו שחרדים שונאים את המדינה. אני גם לא מבין את שלטונות המדינה שמגלים חוסר אחריות ומאפשרים הסתה חמורה נגד חיילים ונגד צה"ל".

עם זאת צה"ל אינו מאשר אי לבישת מדים, אלא במקרים חריגים מאוד.
צה''ל חיילים שח''ר חרדים ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד