י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"ליבי שותת דם" • הסיפור המזעזע של חייל שח"ר

יעקב רפאלי, אברך חרדי מחיפה, המשרת כחייל שח"ר בחיל הים, הגיע למירון כדי להתפלל • אלא ששם ציפתה לו קבלת פנים מזעזעת • "חרדקים החוצה", שאגו לעברו

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

ההסתה נגד חיילים חרדים בציבור החרדי מחמירה וכבר גוררת תוצאות מזעזעות.

יעקב רפאלי, אברך חרדי ירא-שמיים, תושב חיפה המשרת כחייל שח"ר בחיל הים, הגיע למירון כדי להתפלל. את מה שהתחולל שם, והחוויה המזעזעת שעבר, הוא תיאר בדף הפייסבוק שלו.

"לפני כשנה וחצי, קיבלתי על עצמי בלי נדר לעלות למירון בכל ערב ראש חודש, על מנת להתחזק, ולקבל כוחות להמשיך הלאה", הוא פותח את סיפורו.

"ביום חמישי האחרון, ערב ראש חודש סיוון, שמתי פעמי בסוף יום העבודה ועליתי מירונה לציון הקדוש. אך הפעם ציפתה לי קבלת פנים נוראית: אברכים ובחורים קידמו את פני בצעקות 'חרדקים החוצה', 'חרדקים פטורים מתפילת ערבית', 'חרדקים לא מצטרפים למנין', אחד תקע לידיי סטיקר נוראי בו מצוייר חייל חרדי כשהוא נרמס ע"י נעל שחורה. הגדיל לעשות אברך אחד שפנה אליי: 'מבקשים לצאת מכאן מהר'. כאילו מירון שייכת לו.

"במשך דקות ארוכות אלו העדפתי לא לענות, להבליג בדומיה, אך ליבי שתת דם. לא משום שפגעו בכבודי, אלא היות ודימיתי למצוא בציבור שלנו קצת יותר אינטלגנציה, קצת יותר כבוד ליהודים (אה, והיה גם אחד שאמר לי 'קודם תלבש בגדים של יהודי ואחר כך תבוא'), קצת יותר מהבנה בסיסית שיש גם כאלה אנשים שרוצים לדאוג לפרנסת ביתם ולא לפטור עצמם מחובת הצבא".

עו"ד אריאל דרעי, מנכ"ל תנועת 'טוב', העוסקת בסיוע לחיילי שח"ר, הביע זעזוע מהמקרה ואמר: "מגיעים אלינו דיווחים כל הזמן על תקריות מזעזעות דומות על גבול האלימות. מדובר בהסתת זוועה, שלו הייתה מופנית נגד חרדים הייתה קמה קול זעקה. חייבים להפסיק זאת וקשה להבין מי יכול להתיר הסתה כה נוראה נגד יהודים יראי שמים שכל רצונם לפרנס את ביתם".
הסתה שח''ר חרדקים חיילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 64 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד