י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הסועד גילה לתדהמתו סרטן בתוך הדג

סועד גילה לתדהמתו שבדג שהזמין במסעדה, מצוי סרטן • מחלקת הכשרות ברבנות ערכה בדיקה וגילתה: באריזות דגים בתפזורת, עלולים להמצא דגים אסורים

צלם:אסף רונן
צלם:אסף רונן

יצא לכם פעם לסעוד במסעדה כשרה, ולפתע מוגשת לפניכם לא פחות מאשר 'סרטן' כתוספת לדג?

זה מה שקרה בשבוע האחרון לסועד בחדר אוכל העומד תחת השגחת הרבנות, כאשר בעת הגשת מנת הדג המטוגן מסוג "פילה מרלוזה", הבחין בגוף זר המבצבץ מתוך חתיכת הדג, שהתגלה כחלק מגוף סרטן האסור באכילה. למזלו, הבחין בכך, לפני שהדג בא לפיו.

עם חשיפת המקרה, בחן אגף הכשרות הארצי של הרבנות את מקור התקלה. על פי החשד, מדובר בדג המיובא בתפזורת הנארזת בקרטונים, כך קיים חשש שבמפעל בחו"ל, בעת האריזה השתרבבו פירות ים בקרטון.

לדברי אגף הכשרות, המפעלים בחו"ל העוסקים במיון דגים ועיבודם, מטפלים במגוון סוגים, הואיל ובעת שליית הדגים אין יכולת להבחין בין הסוגים, ורק בעת המיון המצריך השגחה ניתן להפריד בין הטהור לטמא.

ראשי האגף מבהירים, כי באריזה קמעונאית המגיעה לצרכן לא קיים חשש זה, הואיל וברוב המקרים כל חתיכה מגיעה בנפרד או בכמות מועטה, כך שמיד ניתן לגלות תקלות.

בעקבות המקרה, הוצאה הנחייה, כי המשגיחים הפועלים במסגרות מסעדות וקייטרינג, העושים שימוש בדגים המגיעים בתפזורת, מתבקשים לפתוח את הקרטונים ולוודא לאחר הפשרתם כי לא התערבבה בהם תוצרת אחרת.
כשר דג רבנות אוכל מכשול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד