ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הגראי"ל נגד מסגרות תורניות לסטודנטים: "פירצה גדולה"

הגראי"ל שטיינמן מצטרף למתנגדי המסגרות התורניות לסטודנטים חרדים: "זוהי פרצה גדולה" • לפני שבועות הבהירו המייסדים: "המטרה היא שסטודנטים ימשיכו ללמוד תורה"

הגראי"ל שטיינמן השבוע. צילום: אלי קובין
הגראי"ל שטיינמן השבוע. צילום: אלי קובין

"שם 'כולל' הוא רק לאברכים המשקיעים 'כל עמלם בתורה'" - כך התבטא השבוע הגראי"ל שטיינמן לגבי הכוללים המשלבים לימודי חול לחרדים העובדים.

הגראי"ל המשיך והתבטא "ולא שייך לעשות 'כולל' שהוא חציו לה' וחציו לכם. זוהי פירצה גדולה, אין לשנות כלום ממתכונת הכוללים".

אברך הלומד בכולל כזה התלוננו בפני הגראי"ל שכשבא ללמוד צועקים עליו, אך הגראי"ל הגיב ואמר: "הם צודקים שצועקים, כי זוהי פירצה גדולה. אם אתם רוצים ללמוד כך, לכו לכולל בעלי בתים או לחילופין תלמדו בלי תמיכה, אבל אל תתיימרו בלימוד בכולל, כשהכולל אינו מיועד רק ללימוד".

עוד אמר הגראי"ל: "צריך להבדיל בין הקודש ובין החול, ולא לעשות קודש וחול בערבוביא, וכשמקיימים המבדיל בין קודש לחול, אז זוכים לחטאותינו הוא ימחול".

לפני כמה שבועות, החליט הרב דוד לייבל על סגירת 'כולל הייטק' - מסגרת תורנית לחרדים שלומדים מקצוע. המסגרת אפשרה להם ללמוד לימודי מחשבים לצד המשך לימוד תורני כמה שעות ביום. בעקבות הפגנות קולניות שנערכו אל מול המוסד, החליט הרב לייבל על סגירתו. בסביבתו טענו כי חלה טעות, כיוון שאין הוא מכוון לאברכי כולל ומנסה ללמד אותם מקצוע, אלא להיפך: המטרה היא כי גם סטודנטים חרדים שלומדים מקצוע - ימשיכו את התעסקותם בתורה.
כולל הגראיל שטיינמן לימודים אברכים עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד