י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"לחרדים אין רק בעיה עם נשים, יש להם גם בעיה עם חייזרים"

חשבתם שיש גבול לטמטום? כתבה ב'ידיעות אחרונות' מאשימה את הציבור החרדי בפסילת קמפיין שכלל תמונות חייזרים • גם גבי גזית קפץ על העגלה: "החרדים ממציאים כדי שנתעצבן"

חייזר. עיבוד: ויקיפדיה
חייזר. עיבוד: ויקיפדיה

תחת הכותרת "חייזרים? לא בירושלים", פרסם אתמול (ה) העיתון ידיעות אחרונות אייטם הפוגע בתדמית של המגזר החרדי. מתחת לכותרת האדומה והצעקנית, נכתב באותיות בולטות: "חבר מכוכב אחר שנועד לקרוא לכם ללמוד לפסיכומטרי - נפסל לתלייה על אוטובוסים של אגד. הנימוק: פגיעה ברגשות החרדים. החברה: מתחשבים בציבור".

הכתב, דני אדינו אבבה, מדווח כי "חברת אגד סירבה לפרסם שלטי חוצות בתחנות ועל גבי אוטובוסים, משום שהחייזר החביב המתנוסס עליהם עלול לפגוע ברגשות החרדים". משרד יחסי הציבור שיזם את האייטם, כנראה, לא שכח להדגיש יותר מפעם אחת את הלקוח שלו - "קידום", ואף סייע למאותגרים בהבנת הנכתב: "שמשיקה קורס פסיכומטרי חדש".

גם השדרן שכבר התפרסם באמירותיו הבוטות נגד החרדים, גבי גזית, קפץ על עגלת החייזרים: "הכפיה הדתית בירושלים מגיעה לשיאים של גיחוך. לא יכול להיות שזה אמיתי", פתח את תוכניתו ביום חמישי האחרון. "החרדים ממציאים דברים כדי שאנחנו נתעצבן והם ימשיכו לחייך בינם לבין עצמם. חברת 'קידום' חשבה על קמפיין לפרסום קורס פסיכומטרי חדש שלה על גבי שילוט שעל גבי אוטובוסים, עם דמות מקדמת של חייזר. אבל אגד שמכירה טוב את הקהל שלה בירושלים הודיעה למפרסם בתל אביב בחיפה וברעננה כן, בירושלים לא.

"למה? כי לחרדים אין רק בעיה עם נשים, יש להם גם בעיה עם חייזרים. הם לא יכולים לעכל שהם רואים חייזר מול העיניים, הוא לא דמות תנ"כית מבחינתם, הוא לא ממתין שש שעות בין בשר וחלב ולא יודע להניח תפילין בבוקר. מה הוא יהודי? הוא נולד לאם יהודיה? הוא עבר גיור כהלכה? אז החרדים ימשיכו להדיר נשים וחייזרים, מבחינתם זה בערך אותו הדבר, לא?"

ראובן שטיין, חרדי ירושלמי שנתקל בידיעה המגמתית, סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי נתקל בשלטי החוצות הללו בשכונה חרדית בירושלים, "כך שהטענה לפיה הקמפיין נפסל - בשקר יסודה". לדברי שטיין, "אם אתה מגלה בתחילת הכתבה שמדובר בידיעה שקרית ויזומה, אתה יכול להאמין בכלל לסיפור הזה? ככה משחירים את פני המגזר החרדי ללא סיבה, ואין לנו אפשרות להתגונן".

מוקדם יותר, העלה טל שיפר (TAL SHEFFER) צילום של הכתבה לפייסבוק וכתב: "זה פוגע להם ברגשות כי הם טיפשים מדי כדי לגשת לפסיכומטרי".

חבריו האינטלקטואליים החלו במתקפה חריפה נגד החרדים. "די, כמה מטומטמים אפשר להיות? נמאס לי! בואו לארצות הברית". גולשת אחרת כתבה: "צריך להוציא את הכת החרדית אל מחוץ לחוק! הרסו את ירושלים החרדים".

מפרויקט 'דוסים' נמסר בתגובה: "היות ואין כל קשר בין תמונות חוצנים למסורת היהודית, ואיננו רואים כל התנגשות בינם לבין היהדות, לא סביר שהתקבלה פניה מעין זו. גם אם פנה חרדי בעניין זה, הרי שהוא מייצג את דעתו האישית בלבד. אין כל סתירה בין ערכי היהדות או רגשות הציבור החרדי לבין תמונה מעין זו, וחבל לשרבב בכוח אלמנטים אלה על מנת ליצור כותרות חסרות בסיס, לצורך קידום כזה או אחר".
דוסים קידום סתירה יהדות דעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד