י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"י שוורץ: פורש מהנח"ל. לא אטול חלק במלחמת תרבות

הרב יואל שוורץ, ממייסדי הנח"ל החרדי, פורש מתפקידו • בראיון ל'בחדרי חרדים' הוא אומר: "אם תימשך המלחמה בעולם התורה, מסגרות הנח"ל החרדי ושח"ר יפורקו"

הרב יואל שוורץ עם חיילי הנח"ל החרדי. צילום: ארכיון
הרב יואל שוורץ עם חיילי הנח"ל החרדי. צילום: ארכיון



הגאון רבי יואל שוורץ, ממייסדי הנח"ל החרדי, הודיע היום (ד') כי הוא עוזב את תפקידו ואינו מתכוון לשתף פעולה עם גיוס חרדים לשורות הצבא. "אם תימשך המלחמה בעולם התורה - מסגרות הנחל חרדי ושח"ר יפורקו. ברגע שכופים, זו מלחמה - ובמלחמה צריך להתגונן".

בסוף שנות ה-90 היה הרב שוורץ מהוגי מסלול הנח"ל החרדי עבור נוער חרדי שנפלט מעולם הישיבות, ועמד בראש העמותה המלווה את הגדוד. בשנים האחרונות ליווה את המתגייסים החרדים בהרצאות, שיעורים ובטקסים, שוחח וליווה את המשפחות שבניהם התגייסו. היום הוא הודיע לרבני העמותה כי הוא מסיים את תפקידו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מסביר את ההחלטה: "אמרתי לפני כמה שבועות שאם ימשיכו לכפות עלינו את הגיוס, אני לא אהיה חלק מהנח"ל החרדי. ההצלחה של המסלול נבעה משיתוף פעולה בין הצבא והרבנים. ברגע שהכל הפך להיות הפקר, אני לא רוצה להיות שותף. זו מלחמת תרבות שאיני מסוגל להיות חלק ממנה".

הרב שוורץ פעל עם הנח"ל החרדי במשך שנים. "עשיתי בשביל הנח"ל המון וסבלתי מהתפקיד כי זה היה לתועלת. ברגע שהמצב הפך להיות כל כך חמור, אני לא מוכן להמשיך להקריב עבור התפקיד הזה". מהיום ואילך, כך הוא טוען, הוא יפסיק למסור את השיעורים בפני החיילים, לא יופיע בטקסים ולא יהיה חלק מהגיוס לנח"ל החרדי.

על מקרה התקיפה הוא אומר: "אני מאוד מצטער שאותם קיצונים עשו את מה שעשו, אבל אני גם מצטער שהחייל לא היה מספיק פיקח כדי לא לדרוך בשכונה עם מדים. לפעמים צריך להיות יותר פיקח מאשר צודק. חשבתי שהמקרה הזה יפקח את עיניהם של ההנהגה והציבור. אבל במקום למצוא פתרון אנחנו מוצאים אותם עוסקים בכיבוי שריפות.

"צריך לזעזע את הציבור בדרך שאני לא יודע אם קיימת. אם ראש הממשלה או מישהו מטעמו לא יישב לפתור את הדברים עם גדולי הרבנים - ללא תיווך של עסקנים או פוליטיקאים, אנחנו נמשיך לעסוק בכיבוי שריפות ולא נפתור את המצב לעולם".
הרב יואל שוורץ נחל חרדי צבא ישיבה נצח יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד