י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מבצע הלינץ' בכיכר החתולות הותקף במיר • "ירקו לעברו"

חייל חובש כיפה הותקף בשכונת בית ישראל וחולץ על-ידי המשטרה • החייל המותקף הוא מי שהוגש נגדו כתב אישום על חלקו ב'לינץ' כיכר החתולות' בירושלים • צפו

מבצע הלינץ' בכיכר החתולות הותקף במיר • "ירקו לעברו"



בשעות אחר הצהרים הותקף שוב חייל דתי בירושלים, הפעם בשכונת בית ישראל.

סמוך לשעה 16:30 הותקף חייל דתי חבוש כיפה לבנה שהתהלך בשכונה, מילולית ופיזית על ידי צעיר. החייל נמלט לכיוון ישיבת מיר והזעיק את המשטרה.

אבי, תלמיד ישיבת מיר סיפר ל'בחדרי חרדים', כי הבחין בהתקהלות סמוך לישיבה, וניגש לברר מה קרה, שם סיפר החייל כי נקלע במקרה לאיזור, וכשעבר ברחוב זוננפלד פינת בית ישראל, צעקו לעברו חרד"ק ואף ירקו לעברו, אך החטיאו.

"החייל הגיע ליד הישיבה, שם סיפר על מה שקרה, לא כעס על כולם ולא צעק. הבחורים הבינו אותו, ואף גינו את התקיפה.

"לפי מה שהבנתי, בתקשורת הכללית הגזימו וכתבו כי הוא 'חולץ', בזמן שהוא בהמתין בשקט ליד הישיבה, עד להגעת ניידת משטרה שלקחה אותו לתחנה, על מנת להגיש תלונה".

ממשטרת ירושלים נמסר, כי החייל הגיש תלונה על תקיפה, וציין כי אף קיבל הוכה באגרוף בבטן בעת התקיפה. במשטרת ירושלים פתחו בחקירה, לאיתור התוקף האלים.



מתברר כי החייל שהותקף הוא הבוגר היחיד מבין תוקפי הצעירים הערבים בלינץ' ב'כיכר החתולות' לפני כשנה - נגדו הוגש כתב אישום. מדובר בשמעון סימן טוב, בן 20, שהואשם בתקיפה מחמירה הנובעת מגזענות, בפרסום דברי הסתה וגזענות ובהסתה לאלימות.

מכתב האישום שהוגש נגדו עולה, כי בחודש אוגוסט האחרון סימן טוב שהה בכיכר החתולות בירושלים יחד עם כ-60 נערים אחרים, שאמרו להכות ערבים ששהו במקום. בין היתר, נשמעו במקום צעקות 'מוחמד מת' ו'מוות לערבים'.

לפי כתב האישום, במהלך הקטטה הכו הנערים היהודים ובעטו בכמה ערבים שהיו במקום. בהמשך, פנו לעבר כיכר ציון שם הבחינו בארבעה נערים אחרים - בהם הנער שהותקף, והיכו אותו נמרצות "עד שאיבד את הכרתו ולבו ונשמתו נעצרו".

בשבוע שעבר נגזרו עונשי מאסר על שלושה נערים שהיו מעורבים בתקיפה. משפטו של סימן טוב עצמו עדיין נמשך.

גדולי ישראל מגנים התופעה

יצויין, כי מאז התרבו התקיפות נגד חיילים בשכונות החרדיות, יצאו מספר רבנים באופן מפורש נגד התקיפות, בהם גם בכירים מ'העדה חחרדית'.

ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, הביע זעזוע מתקיפת החייל החרדי במאה שערים בשבוע שעבר ואמר: "מי שעשה את המעשה הזה גרם נזק גדול לעולם התורה. הם לא רק פרחחים כי אם גם שוטים. איזו תועלת הם סבורים שיש במעשיהם?"

הגר"מ קאהן, ראש ישיבת 'מטה אהרון' בבית שמש, בה לומד אחד העצורים מהתקיפה בשבוע שעבר, אמר דברים מפתיעים: "אנו מגנים מכל וכל את תקיפת החייל החרדי. ברור שמגנים את התקיפה ואת ההתפרעויות. אנו אומרים את זה לתלמידי הישיבות".

עוד בנושא:
לראשונה • בכירים ב'עדה': "מגנים תקיפת החייל החרדי"
הגרי"ג אדלשטיין: על 'העדה' לגנות את תקיפת החייל החרדי

גם ראש ישיבת 'דושינסקי' בבית שמש, אמר דברים דומים: "הייתי מבקש באמת את עזרת המשטרה שיעשו דין בפורעים הנכונים, אנו סובלים מהם לא פחות מאשר המדינה. אנחנו לא רק שמגנים, אנו עושים כל פעילויות, מנסים לעצור את זה. ואדוני יודע די טוב שאי אפשר להגיע בפרט שמדובר באנשים מועטים ומאוד שוליים בחברה שלנו. אדוני מדבר עם אחד מהאנשים המובילים במאבק המיוחד הזה, נגד זה. היה לי מוזר שאני צריך לבוא ולהגן על עצמי שאינני פורע, אני האדם הראשי".

העסקן שמעון בראון, אביו של יוסף בראון, היושב במעצר, ומי שנחשב לדמות בולטת בתוך 'העדה החרדית' אמר: "אנו חושבים שמי שנוגע בחייל, אדם פרטי, צריכים לתת לו את כל העונש".



צילום: שי ויספיש





עדות ראייה תקיפה חייל חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד