י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

דיווח: יוגש כתב אישום נגד הרב יאשיהו פינטו

הפרקליטות צפויה להודיע על ההמלצה להגיש כתב אישום נגד הרב יאשיהו פינטו ורעייתו, בגין ניסיון לשחד קצין בכיר • הרב פינטו ורעייתו נעצרו באוקטובר ושוחררו בתנאים מגבילים

הרב יאשיהו פינטו. צילום: ארכיון
הרב יאשיהו פינטו. צילום: ארכיון

האם מתקרב כתב אישום נגד הרב יאשיהו פינטו ורעייתו דבורה? על פי דיווח בעיתון 'ישראל היום' מהבוקר, כתב אישום כזה צפוי בקרוב.

העיתון מצטט גורם משפטי, לפיו הפרקליטות ולא המשטרה היא שתודיע על ההמלצה על הגשת כתב האישום, מאחר שקצין המשטרה, שאותו על פי החשד ניסה הרב לשחד, הוא תת-ניצב אפרים ברכה - שבינתיים מונה לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, החוקרת את הפרשה.

הרב פינטו ורעייתו נעצרו באוקטובר שנה שעברה ונחקרו תחת אזהרה בחשד להצעת שוחד, מתן שוחד והלבנת הון. בתום חקירתם הם שוחררו בתנאים מגבילים.

על פי החשד, הרב פינטו פנה לתנ"צ ברכה והציע לו מאה אלף דולר, תמורת מידע על חקירה בפרשת הונאה אחרת המתנהלת נגד עמותת חזון ישעיה - שהרב פינטו משמש נשיא הכבוד שלה. ברכה העביר את המידע למפקדים בכירים. בעקבות כך נפתחה חקירה סמויה, תוך שברכה ממשיך לשמור על קשר עם בית הרב. המשטרה תיעדה העברתו של תיק ובו הסכום המדובר בין רעייתו של הרב פינטו לבין קרוב משפחתו של ברכה.
יאשיהו הרב משה פינטו כתב אישום משטרה פרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד