ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אפליה חרדית בירושלים? כ-150 מבנים לציבור החרדי

בתקופה שבין 2010 ל-2012 הוקצו לא פחות מ-147 מבנים לחינוך ותרבות לציבור החרדי, לעומת 68 בלבד לחילונים • כמה מהם תלמודי תורה? • ומה טוענים בעירייה?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

147 מבנים הוסבו בירושלים למוסדות חינוך ותרבות עבור הציבור החרדי, לעומת 68 בלבד שהוסבו לטובת הציבור החילוני, כך עולה מנתונים שפורסמו היום ב'מעריב', והמתייחסים לתקופה שבין 2010 ל-2012.

כך, ב-2011 למשל, אישרה העירייה 11 מבנים לשימוש כמוסדות תרבות, ו-20 אושרו לשימוש כבתי כנסת. כמו כן אושרה הסבתם של 32 מבנים לבתי ספר חרדיים, לעומת ארבעה בלבד שהוסבו לבתי ספר חילוניים, ושמונה בלבד שהוסבו למטרה דומה לטובת הציבור הדתי-לאומי.

נתון מעניין נוסף מצביע על כך שהעירייה אישרה להסב לא פחות מ-32 מבנים לשימוש כ"תלמודי תורה".

בעיריית ירושלים דוחים את הטענות בדבר חוסר שוויון בהקצאת מבנים למוסדות תרבות. "הנתונים מציגים תמונה חלקית בלבד של המציאות, אשר מעוותת את המצב האמיתי בשטח", טענו שם. "ועדת ההקצאות העירונית דנה בקשת רחבה של תחומים העוסקים בצרכי הציבור, ובכלל זה תרבות, אמנות, ספורט, חברה, דת וקהילה".

"בנוסף, הנתונים אינם משקפים את הבנייה הנרחבת של מוסדות החינוך והציבור בחלקים נרחבים של העיר, ובעיקר במזרח ירושלים. מדובר, בין היתר, בכ-400 כיתות לימוד, אשר הינן חלק ממוסדות רשמיים שאינם מובאים לוועדת ההקצאות".
ירושלים אפליה חילוני חרדי הקצאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד