י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המצבה המחוללת של הגר"מ פיינשטיין זצ"ל טרם תוקנה

מצבת הגר"מ פיינשטיין, שחוללה במהלך השתטחות חסידי בעלזא בהר המנוחות - טרם שופצה • איך קרה שהגיעו שני קבלני מצבות? • ומי מנצל את ההזדמנות כדי לגייס כספים?

הקבר המחולל. צילום: נייעס 24/7
הקבר המחולל. צילום: נייעס 24/7



כבר חלפו יומיים מאז חוללה בהר המנוחות מצבתו של הגר"מ פיינשטיין זצ"ל, בעל שו"ת 'אגרות משה' - ועדיין לא שופצה המצבה שקרסה.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בעקבות הלחץ והדוחק ששררו בחלקת הקברים הסמוכה לציונו של האדמו"ר מהר"א מבעלזא זצ"ל, במהלך השתטחותו של האדמו"ר מבעלזא על הציון, התפרקה המצבה עד היסוד.

הידיעה על כך, עוררה זעזוע בעולם החרדי, ומספר עסקנים נרתמו מיד לטפל בשיקום המצבה.

בשיחת טלפון שקיבל אחד מהם מבית האדמו"ר מבעלזא, נמסר כי כל העלויות הכרוכות בשיפוץ ימומנו על-ידי בית האדמו"ר. אחד העסקנים מיהר להזמין קבלן מצבות, כדי שיתחיל בעבודה. כבר בשעות הערב שלאחר התמוטטות המצבה, החל הקבלן החרדי בשיפוץ הקבר. הוא הציב אריחים חדשים והשיב אל מקומם לבנים שלא נותצו. מרבית העבודה נעשתה כבר, זולת הנחת הלוח. הלוח, עצמו נשמט אמנם ממקומו, אך לא נפגע.

עוד בנושא:
חסידי בעלזא דחקו - ומצבת הגר"מ פיינשטין קרסה

אלא שהקבלן התקשה להציב את האבנים כבעבר. הוא התלבט מה לעשות ופנה אל הגאון רבי משה ברנסדורפר, שליווה את העבודות ואף נכח בהן.

הגר"מ קבע, כי אין קפידה אם ירשם שינוי מזערי ולא בולט. אך רב המתגורר בארה"ב, הורה שאם הדבר אפשרי, ראוי להקפיד, להחזיר את המצב לקדמותו, עד כמה שניתן.

בשל כך התעכבה העבודה.

יש לציין, כי בשלב זה, טרם עורבו את משפחתו של הגר"מ פיינשטיין בסיפור, כדי שלא לגרום להם עגמת-נפש.

אולם, משבא הקבלן אתמול בבוקר להשלים את מלאכתו, הופתע לגלות שם קבלן אחר - שהגיע אף הוא לשפץ את המצבה. היה זה הקבלן המקורי שבנה את המצבה הרעועה. לדברי מומחים, המלאכה שנעשתה בשעתו, עם הסתלקותו של הגר"מ פיינשטיין זצ"ל, הייתה מרושלת. אך אותו אדם הגיע מיוזמתו האישית, לאחר התהודה שנוצרה מהפרסום ב'בבחדרי חרדים'.

בשלב זה, הרי הקבלן שהוזמן לתקן את המצבה, לא המשיך בעבודתו. אם בשל אי רצונו להמשיך לבנות על גבי תשתית של אחרים, ואם משום שטרם הוכרע אם להמשיך במתכונת שעלולה כאמור להסתיים בשינוי מהותי ולא רק קוסמטי, לעומת העבר.

עסקן שהצליח בינתיים לשוחח עם אחד הנכדים של הגר"מ פיינשטיין זצ"ל, שאל אותו: "האם שמעת על המצבה שהתמוטטה?".

"בטח שמעתי וגם הגיע לאוזנינו, שתיקנו אותה בצורה מושלמת", אמר.

נכון לפרסום הדברים, לא הושלמה העבודה. לוח ההנצחה מונח עדיין כאבן שאין לה הופכין ולא ברור, מתי ובאיזו צורה, יזכה הגר"מ למצבה מחודשת.

בינתיים עסקנים זריזים עוברים ב'זכרון משה' ומגייסים כספים 'לטובת בניית המצבה של רבי משה פיינשטיין'.
הר הזיתים הגר מצבה חילול קברים קבלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד