ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ועדות הערר יוצאות למלחמה באפליה העדתית

משרד החינוך במסע הסברה: אפילה על בסיס עדתי? פנו לוועדות הערר • בחודשים האחרונים אישרו הוועדות יותר מ-60% מהתלונות ואילצו המוסדות לקבל תלמידות • איפורמטיבי

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

משרד החינוך יוצא בימים אלה במסע הסברה מיוחד לציבור החרדי במטרה לעודד הורים לבנות שהופלו על בסיס עדתי בהליך הקבלה לבתי הספר היסודיים או לסמינרים, להגיש תלונה לוועדות הערר של המשרד. במסגרת מסע ההסברה יצא המשרד בקמפיין פרסומי מיוחד בתקשורת החרדית, המסביר להורים כיצד עליהם לערוך את פנייתם ולאן עליהם למען אותה.

גורמים העוסקים בנושא ועדות הערר במשרד החינוך מסבירים, כי בעקבות החלטת מנכ"לית המשרד, הגב' דלית שטאובר, שונה בחודשים האחרונים הרכבן של הוועדות. השינוי הפרסונלי הוביל לשינוי מהותי במדיניות הוועדה כלפי תלונות של ההורים. בעוד בעבר הוועדה לא אישרה כמעט תלונות של הורים שטענו לאפליה, הרי שמאז השינוי יותר מ-60 אחוז מהתלונות אושרו בוועדה, תוך שהיא מאלצת את מוסדות החינוך לקבל לשורותיהם את המועמדות שהופלו לרעה.

במשרד מסבירים גם כי פעילותה של הוועדה יסודית, שקופה וגלויה לעין. כל פנייה שמתקבלת בפקס של הוועדה (שמספרו: 02-5601449) עוברת בדיקה ראשונית, ולאחריה מוזמנים ההורים לשימוע בפני הוועדה. ביום שנקבע לכך שומעת הוועדה את טענות ההורים, ואחר כך, שלא בפניהם, את טענות נציג המוסד, ונותנת את החלטתה לביצוע במקום. יצוין כי במקרה שהמוסד מסרב לקיים את החלטת הוועדה נפתח נגדו הליך של שלילת תקצוב.

לאור הצורך בטיפול יסודי בבעיות האפליה לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ד, החליטה מנכ"לית משרד החינוך להאריך באופן חריג את פעילותן של ועדות הערר בחודש נוסף עד לתאריך ט' באלול (15.8 למניינם). עד אז יכולים הורים להגיש את תלונותיהם לטיפול הוועדה.

במשרד החינוך מבהירים כי הסדרת פעילות הוועדות, כמו גם מסע הפרסום שנועד לעודד הורים לפנות אליהן, הם רק צעדים ראשונים במסגרת המדיניות החדשה שמתווה שר החינוך הרב שי פירון למלחמה בלתי מתפשרת בתופעת האפליה העדתית בקבלה למוסדות החינוך החרדיים.
ועדות ערר תלמידים הורים אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד