י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"איזה לשון הרע מצאו בי?" • הרב קלוגר מגיב לסאטמר

המשפיע הברסלבי, הרב אברהם צבי קלוגר, קורא לחסידיו להבליג על הרחקתו מקרית יואל על ידי האדמו"ר מסאטמר • כותב: "ידוע שחזקה על לשון הרע שיתקבל"

הרב אברהם צבי קלוגר
הרב אברהם צבי קלוגר

הסערה שפרצה בקהילתו של הרב אברהם צבי קלוגר ראש קהילת 'נזר ישראל' בבית שמש, בשל הרחקתו מקרית יואל וסביבתה, מסרבת לדעוך.

חסידיו נסערו מהמקרה והרב קלוגר שלח להם אגרת הרגעה, בה הוא קורא להם להבליג.

את דבריו פותח הרב קלוגר בכך ש'קיבל מתנת חינם, גילוי של י"ג מידות הרחמים, מגדולי דורנו, רבן של רבבות אלפי ישראל', לא ברורה כוונתו, אך הוא מוסיף בנשימה אחת, כי התקיימו בו דברי הרה"ק רבי נחמן מברסלב זצ"ל בספרו ליקוטי מוהר"ן: "ועיקר התשובה, כשישמע בזיונו, יידום וישתוק".

עוד בנושא:
פרשת קלוגר • "זה לא סוד שדרשות שלו גרמו לבעיות"
בהוראת האדמו"ר: המשפיע הברסלבי גורש מקרית יואל

הרב קלוגר מרחיב ומבקש מכל החברים "לקיים מאמר חז"ל, שתיקה, בלימת פיו, אפילו לא לתרץ וכו', כאילו להד"ם. אין לנו שום ענין של צל צילה של סרך מחלוקת ומי מחברנו יודע כמה שאנו דברנו ברום מעלת כבודו לשם ולתהילה".

במכתבו, הוא מתייחס לעגמת הנפש שהיא כעת מנת חלקם של חברי הקהילה, ומנסה להסביר זאת על פי דרכו בתורת החסידות.

"והאמת שאני צריך לבקש מחילה וסליחה מכל חבר וחבר שעבורי, אתם סובלים ביזיונות וחרפות. והאדם יוכל לומר לעצמו, עיקר התשובה ידום וישתוק, אבל על השני מה יאמר? ומאד אבין כל אחד מהחברים שאינו יכול לעמוד בכאב ובניסיון".

הרב קלוגר טוען כי איננו יודע מדוע הוטל בו דופי: "אני את נפשי הצלתי. להודיעכם, איני יודע איזה לשון הרע מצאו בי. וכל אחד יודע די טוב, כמה שרק אהבת ה', יראת ה', תורה, תפלה מצוות ומעשים טובים - זאת כל מטרתנו. וכל אחד יכול להעיד, כמה השתנה כל מציאותו וביתו לקדושה וטהרה. היכן עמד קודם והיכן עכשיו"...

לקראת סיום אומר הרב קלוגר, כי "ידוע שחזקה על לשון הרע שיתקבל ואיני יודע מעשיו של מאן דהוא ואיני רוצה לדעת מי עשה כל זה, אבל ידעתי כוחו של אותו צדיק ותלמידיו המלמדנו בכל דרכי הלימוד 'אין שום ייאוש בעולם כלל'. והשי"ת לא עשה לי כל זה לרחקנו אלא לקרבנו אליו יותר מרוב אהבה, כבן יחיד ממש"...
סאטמר ברסלב הרב קלוגר קרית יואל בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד