י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אין מיצ"ב • משרד החינוך ביטל את מבחני ההשוואה

מבחני המיצ"ב, שנועדו להשוות בין מוסדות החינוך - בוטלו • הסיבה: "גרמו ללחץ מיותר אצל התלמידים והמחנכים כאחד" • ח"כ אייכלר: "התפכחות"• ומה יהיה במקום?

שי פירון. צילום: פלאש 90
שי פירון. צילום: פלאש 90

שר החינוך שי פירון הודיע היום (ב) כי בשנת הלימודים הקרובה לא יתקיימו מבחני המיצ"ב החיצוניים, באמצעותם בוצעה ההשוואה בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים השונות.

בחינות המיצ"ב מתקיימות בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בארבעה מקצועות ליבה: מתמטיקה, אנגלית, מדעים ושפת אם. כל בית ספר עובר שתי בחינות מיצ"ב חיצוניות פעם בשנתיים.

כנימוק להחלטה הסבירו במשרד החינוך כי פרסום התוצאות בציבור יצר לחץ מיותר בקרב התלמידים וגרם לפגיעה בטוהר הבחינות ובמוטיבציה של המחנכים.

במקום זאת תוקם ועדה שתמליץ על מתווה מעודן של מבחנים שייושם באופן הדרגתי בבתי הספר - החל משנת הלימודים תשע"ה. במקביל, מבחני המיצ"ב הפנימיים של בתי הספר - שאת תוצאותיהם לא מחוייב המוסד להעביר למשרד החינוך - יתקיימו כרגיל.

ממשרד החינוך נמסר: "מנהלי בתי ספר עמדו בפני דילמות קשות וחשו פגיעה באמון שלו הם ראויים, התקיימו הכנות ממוקדות של בתי ספר לקראת המיצ"ב על חשבון שעות הלימודים השוטפות, נוצרה תופעה שלילית של רכישת חוברות הכנה למיצ"ב, והכנת הילדים במהלך החופשות למבחן, ונוצרו השוואות לא הוגנות ולא נכונות בין בתי הספר.

"נוצרה אווירה של תרבות קלוקלת, תרבות 'טבלאות ליגה' שהובילה לפגיעה בבתי הספר. הטבלאות פגעו בשמם הטוב של בתי ספר - בפרט באלה שקולטים אוכלוסיות מרקע חברתי-כלכלי נמוך, ועושים עבודת קודש לצורך צמצום פערים".

ח"כ ישראל אייכלר בירך על ההחלטה: "מברך על ההתפכחות והעדפת הערכיות על פני ההישגיות. אני קורא לשר החינוך לחדול מנסיונותיו להתערב בחינוך החרדי הערכי, לטובת לימודי ליבה חסרי ערך, שגרמו בין השאר לתחרות במקום לחינוך.

"החינוך החרדי הוכח אלפי שנים כבית היוצר לנשמת האומה, לעומת מתודות חינוכיות, המשתנות מתקופה לתקופה ועושות שמות בחינוך דורות מנותקים מיהדות".
תלמידים שי פירון מיצ''ב בגרות מבחן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד