י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגאב"ד: "לא הוריתי לאיש להפגין, את שהיה לי - אמרתי"

בתשובה לשאלת אחד המפגינים, הבהיר גאב"ד 'העדה': "לא הוריתי לאיש להפגין. אין בדעתי לעסוק עוד בנושא" • בנין שלם: "בשטח הנוכחי אף אחד לא טוען שיש קברים"

הגאב"ד. צילום ארכיון
הגאב"ד. צילום ארכיון

בעוד בית שמש מתלהטת, 29 מפגינים נעצרים בשל הפרות סדר ותקיפת שוטרים ו'נטורי קרתא' מציפים את ככר השבת, נראה כי ב'עדה החרדית' החליטו להתנער מההפגנות האלימות ולמקד את המאמצים בהסברה, בתפילות ובניסיון למצוא פתרון לקברים הטמונים באזור המצוי בשטח השייך לאברהם סלונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחד מהמפגינים שהגיע היום להפגין בסמוך למתחם העבודות של עמותת 'בנין שלם', הוכה ובגדיו נהרסו - שיגר אחר הצהריים שאלה לגאב"ד העדה החרדית, הגרי"ט וייס, האם מוטלת עליו החובה להמשיך ולהפגין למרות שהוא ניזוק בהפגנה?

לאחר שעה קלה שיגר הגאב"ד את תשובתו באמצעות אחד מנאמני ביתו: "לא הוריתי לאיש להפגין, ואני לא מעוניין יותר להתעסק בנושא. את שהיה לי – אמרתי, ואין בדעתי לעסוק בכך מעתה ואילך".

עוד בנושא:
הקנאים עתרו לבג"ץ: לעצור הבניה במתחם גולובנציץ
בסאטמר תוקפים: "האיש המכונה ראב"ד - זקן ממרא"
29 עצורים ב'גולובנציץ' • גל מהומות במוקדי 'נטורי קרתא'
הקרב על 'מתחם גולובנציץ': קנאים מול 40 מאבטחים
תקיפת גולובנציץ • גירסת פעילי 'אתרא': הכה אותנו
ראשי העדה החרדית התקשרו להתנצל: "חייבים לערוך חשבון נפש אצלנו"
"ניסו לרצוח אותי" • בעליו של 'מתחם גולובנציץ' הוכה על ידי 'אתרא קדישא'

תשובתו של הגאב"ד התפשטה כאש בשדה קוצים. במשטרה מעריכים כי התשובה החד משמעית תגרום להפחתה דרסטית במספר המפגינים מחר (ג).

בתוך כך, בעמותת 'בנין שלם' אומרים הערב ל'בחדרי חרדים' כי על השטח בו מתנהלות העבודות אין שום מחלוקת. "כבר לפני שנתיים ערכו אנשי 'אתרא קדישא' ביקורות במקום ואישרו את הבניה. אם יש מחלוקת על קברים הנמצאים במתחם, זה על שטחים אחרים לגמרי. ההפגנות נגד הבניה של 'בנין שלם', הם אך ורק בכדי להבטיח שהארגון יקבל את האחריות על העבודות בהמשך הדרך. אנחנו לא מתערבים בנושא, ונמשיך לפעול על פי הכוונת גדולי ישראל - מתוך שאיפה למסור את הדירות לרוכשים האומללים שנקלעו לסיטואציה הלא נעימה בעל כורחם, במהירות האפשרית".

למרות המהומות בעיר בית שמש, הרוכשים מטעם עמותת 'בנין שלם' העלו הבוקר חיוך על פניהם. "לאחר חודשים רבים בהם אנחנו נאלצים להוציא כספים מהכיס, רק בגלל מלחמה אינטרסנטית בין שני פלגים ב'עדה החרדית', ניתן היום לקוות כי תוך שנתיים נוכל לברך על המוגמר. זו תקופת זמן ארוכה, אבל הבשורה היא כאור בקצה המנהרה".
בית שמש גאב''ד הפגנה עצורים בנין שלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד