י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מחר: מעמד הכתרת הרבנים הראשיים בבית הנשיא • ומי לא הוזמן?

המעמד הרשמי של הכתרת הרבנים הראשיים הגר"ד לאו והגר"י יוסף והצהרת האמונים יתקיים בשעות הבוקר בבית הנשיא • במברכים: שמעון פרס, ציפי לבני ואלי בן דהאן • הוזמנו: אריה דרעי, אריאל אטיאס ובני משפחה • לא הוזמנו: מחותנו של הגר"י יוסף - הגר"ש עמאר ואלי ישי

הרבנים הראשיים אצל הגר"ע. צילום: פלאש 90
הרבנים הראשיים אצל הגר"ע. צילום: פלאש 90

מחר (ד') ייערך טקס הצהרת האמונים הרשמי של הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו - הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל, והראשון לציון הרב יצחק יוסף - הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול.

הטקס יתקיים בבית נשיא המדינה שמעון פרס, בשעה 10:30 בבוקר.

נשיא המדינה יישא דברים ויחתום בטקס החגיגי יחד עם הרבנים הראשיים על הצהרות האמונים כחברים במועצת הרבנות הראשית לישראל וכדיינים בבית הדין הרבני הגדול. במהלך הטקס יישאו דברי ברכה גם שרת המשפטים ציפי לבני, סגן שר הדתות אלי בן דהאן והרבנים הראשיים לישראל.

בשולי ההיערכות לטקס הנכבד, מסתמן כי את הכותרות יתפסו דווקא אלה שלא הוזמנו, ולא ישתתפו באירוע למרות הקשר הטבעי לכאורה.

הראשון שבהם הוא הראשון לציון שסיים את תפקידו - הגר"ש עמאר, שמלבד היותו ידיד אישי של הגר"י יוסף הוא גם מחותנו. בעוד שאר המחותנים במשפחה (הרב סוויסה, הרב יהודה דרעי ועוד) מוזמנים לטקס וישתתפו בו, היעדרותו של מחותן אחד עשויה לפגום מעט בחגיגיות האירוע, המוגדר כטקס אליו נוהגים הרבנים להזמין "ידידים ומשפחה".

מי שכן הוזמן על ידי לשכת הגר"י יוסף הוא הגר"א אברג'ל, מי שהסיר את מועמדותו לבקשת הגר"ע יוסף. נזכיר כי לפני כארבעים שנה למד הרב יצחק אצל הרב אברג'ל.

לעומת זאת, מספר אחד ברשימת ש"ס, ח"כ אלי ישי, שהיה בעבר ידיד קרוב של הרב יצחק יוסף, לא הוזמן לאירוע - אליו הוזמנו יו"ר ש"ס אריה דרעי וח"כ אריאל אטיאס בלבד.

בלשכת הראשל"צ ובלשכת ישי לא הגיבו.

מאחורי הקלעים קיימות שתי גירסאות מעניינות לסיפור.

גרסה א': אחד ממקורבי אלי ישי טוען, כי במהלך השבוע התקשר הרב יצחק יוסף מספר פעמים אליו להזמינו לאירוע. בשלב מסוים ביקש ישי כי תישלח אליו הזמנה רשמית למייל או לפקס, הזמנה שלא הגיעה עד לרגע זה. לדברי אותו מקורב, שאל את אחד ממקורבי דרעי למה לא הוזמן מספר 1 ברשימה בעוד מספר 3 (אטיאס) מוזמן, ונענה ב"האמת היא שאלי הוא כמו מספר 12 ברשימה, רק טכנית הוא מספר 1".

גרסה ב': מקורבי הרב יוסף מכחישים מכל וכל את הסיפור, וטוענים כי הבוקר (ג), לאחר התפילה בבית הגר"ע יוסף, נפגשו אלי והרב יצחק, אלי שאל את הרב למה לא הוזמן לאירוע ההכתרה, הרב השיב לו כי ברור שהוא מוזמן. "זה נעשה בלית ברירה מצד הרב, וכי מה יכול היה לומר?" - הם טוענים.
רבנים ראשיים אלי ישי הגר''ש עמאר טקס נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד