י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מו"צ 'העדה' תומך בראב"ד • "אין להם חלק לעולם הבא"

תמיכה נוספת בגר"מ שטרנבוך • מו"צ 'העדה', הגר"ע אופמן, הוציא מכתב מחאה על הפגיעה בראב"ד: "פשע בל יכופר" • קובע: "אין קברים בבית שמש" • המכתב המלא

הגר"מ שטרנבוך.
הגר"מ שטרנבוך.



מו"צ 'העדה החרדית' והדיין של דושינסקיא, הגאון רבי עמרם אופמן, הוציא ביום שישי מכתב גינוי על כל הפגיעה בראב"ד 'העדה' הגר"מ שטרנבוך וקובע שאין קברים בבית שמש.

במכתבו מקדים הגר"א ומטעים באורח חד משמעי: "ליהוי ידוע כקרוב אל מקום החלל, מחובתי להודיע שכל המודעות והתמונות והדיבורים כאילו חופרים קברים בבית שמש, הכל בשקר יסודם ואין שום קברים לעת עתה. ואם בעתיד ימצא, יתברר. יש מחלוקת בהלכה בין גדולי הדור ומלכים מתדיינים זה עם זה. אנו מה אכפת לנו והדבר מסור אך ורק להכרעתם".

וכאן יוצא הגר"א חוצץ נגד המבזים את הראב"ד ומכנה זאת, "פשע בל יכופר". הוא מזכיר מחלוקת שהייתה בשעתו, כאשר כתבו אז דברי נאצה על אחד מגדולי ישראל ובעל ה'מנחת יצחק זצ"ל גאב"ד העדה החרדית , כתב על כך שכל המבזה תלמיד חכם, 'גיהינום כלה והם אינם כלים'.

הגר"א מפתיע ותוקף גם רבנים או דיינים שגרמו לביזוי הראב"ד, כאשר ככל הנראה כוונתו לדבריו של הרב מנשה פיליפ מארה"ב שהצטרף ל'קול קורא' החריף של כמה רבנים מארה"ב נגד החפירות:

"ואין נפקא מינא אם הכותבים הם דיינים או רבנים או מורי הוראות. הכל בטעות יסודם. ואע"פ שאפשר שלפי טעותם , הם מכוונים לשם שמים ומ"מ דיבורים וכתבים גורם לבזיון כבוד התורה שלא כדרכה של תורה על ידי המוקצים שבמחנה ועושים מעשה אלימות".

עוד מוסיף הגר"א שמרבית הדומ"צים בעדה החרדית סבורים כמותו: "ואני מודיע שמה שכתבתי, הוא באמת דעתם של רוב מורי הוראה של העדה החרדית ורובא דמינכר של היהדות החרדית השייכים לעדה החרדית.

"ומה שנתפרסם בשם נאמני העדה החרדית", תוקף הגר"א מספר עסקנים המדבררים ומייצגים כביכול את שורות העדה, "אין כאן נאמני ואין כאן עדה חרדית. ופשוט שאין להם חלק לעולם הבא עד שיחזרו בתשובה שלמה.

את מכתבו חותם הגר"א כי "במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש ולקיים לא תגורו מפני איש כי המשפט לאלוקים. ואקווה יוריד את חרון האף על ביזוי כבוד התורה, כאשר קיבלתי מרבותי".

מסתמן: מכתבי תמיכה נוספים יתפרסו במהלך השבוע

יש לציין כי הרוח הגבית שקיבל הראב"ד מהרב אופמן , עוררה הדים רבים בקרב הציבור החרדי בכלל ובקרב חסידות דושינסקיא בפרט. יתכן, כי בהמשך השבוע יתפרסמו מכתבים נוספים מטעם רבנים, בעקבות מכתבו החלוצי של הרב אופמן, על ביזוי כבוד התורה.

עד כה, לא נשמע ציוץ מקרב מסדרונות הבד"צ ואף אחד לא מחה נגד כתבי הפלסטר של אנשי אתרא קדישא נגד הראב"ד. נהפוך הוא, אחד מחברי הבד"צ (השם שמור במערכת) שמשמש גם מורה דרך וכרבם של חלק מהפלג הקיצוני בעדה החרדית וכתומך ב'אתרא קדישא', צוטט כמי שהתבטא במילים קשות נגד הראב"ד. מפאת כבוד גדולי ישראל, 'בחדרי חרדים' נמנע מלהביא את הדברים.

תוך כך, ביום שישי עלו שליחי אתרא קדישא לדייני ומו"צי העדה החרדית, בנסיון לגרור אותם לבוא להפגנה במתחם גולובנציץ ביום ראשון. הללו שיקרו כי אם הם יבואו יבוא גם הגאב"ד להפגנה.

כל הרבנים השיבו את פניהם ריקם, ושום דיין או מו"ץ לא הסכימו לבקשתם לבוא ולהפגין ביום ראשון.

כך גם, מנהיג קהל חסידי ירושלים האדמו"ר ר' אברהם שמחה חנון, הודיע ביום חמישי העבר בבית מדרשו בבית שמש, שכל אברך מהכולל של הקהילה שילך להפגנות במתחם תנוכה לו מילגת הכולל, ולא ייחשב כשעת לימוד.









אופמן שטרנבוך העדה החרדית תמיכה בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד