ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

רבי מיילך במירון: אייפונים לאש • ולמה גם כיפות?

המשפיע החסידי רבי מיילך בידרמן שבת במירון עם מאות ממעריציו • מה גרם לשלושה בחורים לזרוק את האייפון אל האש? • ואיזה סיפור גרם למשתתפים להשליך את הכיפות?

ההדלקה עם רבי מיילך במירון, במוצאי שבת
ההדלקה עם רבי מיילך במירון, במוצאי שבת

המשפיע החסידי רבי מיילך בידרמן שבת ביישוב מירון, יחד עם מאות ממעריציו המושבעים, לרגל 'שבת שבע ברכות' של בתו.

במהלך ה'טיש' בשבת בלילה, סיפר רבי מיילך על תלמיד שהיה בבעלותו טלפון סלולארי עם אינטרנט, ובשבת ל"ג בעומר היה במירון. "דיברתי על כך שכל אחד יקבל קבלה אחת קטנה. אותו אדם קיבל על עצמו לזרוק את האינטרנט, למרות היותו איש עסקים. לאחר שזרק - הוא עשה יותר כסף בעסקיו ואף שילם חלק נכבד מהשבת הנוכחית".

במוצאי-שבת, בעת שנערך מעמד ההדלקה, סיפר רבי מיילך סיפור: "היה בחור עם שיגעון. כל הזמן הוא זרק את הכיפה מהראש. אביו של הבחור היה שבור מאוד. הלך לאדמו"ר רבי דוד מלעלוב זצ"ל (סבו של רבי מיילך) שאמר לו: 'שיבוא בשבת ל"ג בעומר למירון'. באותם ימים, היה קשה מאוד להגיע למירון, ובפרט עם בחור בעייתי.

"כשהגיעה שעת ההדלקה במוצאי-שבת, קרא האדמו"ר רבי דוד לאבא ולבחור וביקש שיעמדו לצידו. ואז רבי דוד לקח את הכובע של הבחור והשליך אל החצר, ואת הכיפה זרק לתוך האש.

"הבחור החל לצעוק: 'איפה הכיפה שלי', 'אני רוצה את הכיפה'. ואמר רבי דוד: 'פה נגמר השיגעון של לזרוק את הכיפה. זרקנו את השיגעון'".

בעקבות הסיפור זרקו המשתתפים כיפות - ורבי מיילך השליך אותן לאש.

לאחר שסיים רבי מיילך את הסיפור, שיכנעו המשתתפים את עובדי חברת 'הוצלמן' שאירגנו את השבת מבחינה לוגיסטית, כי יזרקו את האייפונים אל האש, יקבלו על עצמם קבלה - ובזכות רשב"י יתברכו.

שלושה עובדי החברה זרקו את מכשירי האייפון, ורבי מיילק הורה כי יחבשו להם שטריימלים -ורקד איתם זמן ממושך לקול צלילי התזמורת.
אלימלך בידרמן אייפון הדלקה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד