י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"כל המערכה בגולובנציץ - שקר וכזב מתחילה ועד סוף"

הגאון רבי אליקים שלזינגר, ראש ישיבת הרמה בלונדון, מוחה על הפגיעה בראב"ד 'העדה': "מי הם המבזים אותו? כמה בני בליעל. אינם מגיעים לקרסולי קרסוליו"

מערכה בלי יראת שמים. הגר"מ שטרנבוך. צילום: ארכיון
מערכה בלי יראת שמים. הגר"מ שטרנבוך. צילום: ארכיון

מחאת גדולי ישראל נגד מי שפערו את פיהם בדברי נאצה כלפי הגר"מ שטרנבוך, ראב"ד 'העדה החרדית' מקבלת חיזוק מדמות רבנית מוכרת בלונדון.

זהו הגאון רבי אליקים שלזינגר, ראש ישיבת הרמה, שהוא ידידם של גאב"ד ה'עדה' הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטרנבוך, והינו גם תלמידו של הגרי"ז מבריסק זצ"ל. הרב שלזינגר מונה על ידי הגרי"ז לטפל בבתי העלמין באירופה, העומדים בפני סכנת הכחדה. עד היום הוא עומד בראש הארגון להצלת בתי העלמין המכונה 'אדמת קודש'.

בדרשה השבועית שלו בליל שבת האחרונה, שהתקיימה בהיכל ישיבתו, מחה הרב שלזינגר בצורה חריפה נגד בזיון התורה, לאחר שאנשי ותומכי 'אתרא קדישא' הפיצו נגד הגר"מ שטרנבוך פשקווילים ותקפו אותו בדרשות, בשל פסיקתו בפרשת מתחתם גולובנציץ:

"אי אפשר לעבור בשתיקה על מה שהיה עכשיו, שביזו באופן שפל ונורא את אחד מזקני גדולי הדור, הגאון הראש בית דין. אני זוכר הרבה מערכות וחילוקי דעות וכו', אבל כזה בזיון התורה והשפלה לגאון ותלמיד חכם שאמר דעתו והוראתו, ובפרט לאחד מזקני הדור, ואחד המיוחד מגאוני הדור - בכזה אופן איני זוכר.

"אפשר לחלוק בהלכה. איני רוצה להיכנס לגוף העניין, שכל המערכה הוא שקר וכזב מתחילה ועד סוף - אבל לא זה הנדון כעת.

"אבל לבזות ולהשפיל זה נורא ואיום! כך נראית מערכה בלי יראת שמים, ועתה ישראל מה ה' אלוקיך שואל מעמך כי אם ליראה, תכלית הכל הוא יראת שמים כמו שדברנו. יש תורה בלי יראת שמים, יש קנאות בלי יראת שמים, יש חסידות בלי יראת שמים, ואפשר להיקרא רב ודיין ואדמו"ר אבל בלי יראת שמים.

"ועכשיו רואים עד היכן אפשר להתדרדר בלי יראת שמים, מי הם המבזים אותו? כמה בני בליעל... הרי כולם הרי אינם מגיעים לקרסולי קרסוליו של הגאון הראב"ד. וזה מלמד אותנו איך שכל מעשינו צריך להיות מתוך יראת שמים - ועם יראת שמים - התורה, והתפלה, החסד, והקנאות, הכל מתוך יראת שמים כנה, ואז הוא שווה ורצויה לה' יתברך, ולא זולת זה".
גולובנציץ אליקים שלזינגר מחאה הגר''מ שטרנבוך העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד