י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מדענים פיתחו בירה שלא תעשה לכם הנגאובר

כל מי ששותה בירה יודע: יש חסרון אחד גדול וזו ההרגשה עימה מתעוררים בבוקר שלמחרת - חמרמורת • בקרוב, בזכות מדענים אוסטרלים, עשוי להיות לכך פיתרון

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

למרות האהבה הגדולה לבירה, כל מי ששותה יודע: יש חסרון אחד גדול וזו ההרגשה עימה מתעוררים בבוקר שלמחרת. חמרמורת, או במילה המוכרת יותר הנגאובר, מלווה גם בכאבי ראש, יובש, בחילות ורצון חזק להפסיק לשתות (לפחות עד השבוע הבא).

כל מי שמכיר את הבעיה הזו באופן אישי, ודאי ישמח לגלות שבקרוב עשוי להיות לכך פיתרון.

מדענים אוסטרלים הצליחו לפתח בירה שיעילה הרבה יותר בשימור הנוזלים בגוף (עד פי 3 יותר יעילה), כך שלמעשה השפעות ההנגאובר קטנות בהרבה בהשוואה לבירה רגילה. הרעיון עצמו הוא די פשוט, המדענים למעשה הוסיפו לבירה אלקטרוליט, שהוא מרכיב נפוץ במשקאות אנרגיה בסגנון גייטורייד, בכדי להפחית את השפעות ההתייבשות (שאחראית לתחושת ההנגאובר).

החוקרים האוסטרלים ערכו ניסוי שבו הם שינו את המרכיבים של ארבע בירות שונות: שתי בירות חזקות, אחת בחוזק בינוני ואחת קלה. התוצאות הראו כי למרות שאחוז האלכוהול ירד במקצת בכל בירה, הנבדקים לא דיווחו על כל שינוי בטעם. החוקרים טענו שהבירה הקלה הייתה הכי יעילה בשימור הנוזלים בגוף, והיא הייתה יעילה בלמעלה מ-30% יותר מבירה רגילה עם האלקטרוליט.

פרופסור בן דסברו, שעמד בראש המחקר, טען: "המטרה של המחקר הייתה לחקור את הדרכים להפחתת הנזק מבירה, כך שיתאפשר לצרוך אותה כמשקה קל תוך כדי ביטול הסכנות שקשורות לשימוש באלכוהול, ובתקווה גם לשפר את השימור של נוזלים בגוף".
בירה חמרמורת הנגאובר שתייה שימור הנוזלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד