י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ילדי החינוך המיוחד של ביתר נשלחו ללמוד בקראוונים

תלמוד התורה 'דרך התורה' לילדי חינוך מיוחד הועבר לקראוונים כדי לפנות מקום לישיבה • ההורים: "בגלל פוליטיקה" • העירייה: "קיים פתרון משביע רצון"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

האם תלמידי החינוך המיוחד בביתר-עילית הם מטבע פוליטי עובר לסוחר?

הנהלת המוסד "דרך התורה" לחינוך מיוחד בביתר עילית הופתעה כאשר לקראת שנת הלימודים החדשה קיבלה הודעה מהעירייה ולפיה המבנה שבו למדו התלמידים בשנים האחרונות כבר לא מיועד עבורם.

על פי ההודעה, תלמידי המוסד, שבו לומדים כ-40 תלמידים בגילאי 13-7, יעברו ללמוד בארבעה קרוואנים.

לדברי כמה מהורים התלמידים, המבנה השייך לעירייה, הועבר לקהילת ה'מתמידים' כחלק מהסכם של ראש העיר לקראת הבחירות המקומיות הצפויות להיערך באוקטובר.

בינתיים התלמידים לומדים בבתי כנסת בעיר ללא מקום קבוע. וללא שיהיה ניתן ואפשרי להעניק להם את הטיפולים המתאימים להם.

לדברי ההורים, התלמידים חלקו את המבנה עם מוסד אחר והיה די מקום לכולם. אולם, ילדי המוסד השני נשארו ללמוד שם, ובמקום ילדי החינוך המיוחד הכניסו ילדי מוסד אחר.

עיריית ביתר עילית הגיבה כי המוסד נפתח למעשה בבניין שנבנה עבור ישיבה, והעברתו נדחתה למועד אחר, בידיעה כי זהו פתרון זמני. הנהלת הישיבה, שעבורה נבנה המבנה, הודיעו במהלך שנת הלימודים תשע"ג שלשנת הלימודים הבאה יש לפנות את המקום כפי המוסכם. לשם כך נמצא לתלמוד תורה 'דרך התורה' מקום חילופי עד להעברתו למבנה הקבע".

"העירייה תממן, במבנה הקבע ואת התאמתו לילדי החינוך המיוחד".

יו"ר ועדת החינוך בביתר עילית הרב ישראל פכטר הגיב: "הנושא אינו בסמכות הועעדה בראשה אני עומד, אך בשל חשיבות העניין ותלונות ההורים נכנסתי לעובי הקורה ובדקתי את מבנה הקבע שיועד לתלמוד התורה. אני חושב שהמבנה, לאחר שיפוץ יהיה ראוי לתפקידו, אנו כעת עובדים כדי לזרז את התאמת המבנה החדש ליעדו, והעניין יבוא על פתרונו לשביעת רצון כל הצדדים".
חינוך מיוחד עירייה ביתר עילית מבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד