י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מהרז"ל מסאטמר לוקח צד: תומך ב'אתרא קדישא'

האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר, מביע תמיכה ב'אתרא קדישא' וקובע כי יש 'למסור את הנפש' • בי"ד של החסידות מצהיר: 'במקום 400 מערות קבורה - זו גזירה נוראה לעקירת הדת"

הרבי מסאטמר. צילום: אלי סגל
הרבי מסאטמר. צילום: אלי סגל



האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר, שובר שתיקה ומתערב בסוגית מתחם גולובנציץ, המאיים לפלג את העדה החרדית.

האדמו"ר התייצב אתמול לצד גאב"ד העדה החרדית, שחתם יחד עם מרבית חברי הבד"צ על איסור לחפור בבית שמש, ומביע מחאה, מול הפרת ההוראות.

ב'מחאה גדולה' שפורסמה אתמול מטעם 'רבותינו שרי התורה הבד"צ דקהל ייטב לב של קהילת המהרז"ל מסאטמר', מוחים הרבנים נגד החפירות בתוככי 'בית קברות העתיק בבית שמש', בו התגלו לדבריהם, ארבע מאות מערות קבורה.

"אחרי שהבד"צ ובראשם הגאב"ד שמעו דברי המומחים בזה והוציאו פסק דין, שאסור לחפור ולחטט בבית הקברות, יצאו הללו ביד רמה להמרות את דבריהם לרמוס בריש גלי על הפסק דין החמור הנוגע לכלל".

הדיינים מתלולננים על 'יקירי ירושלים שיצאו למחות במקום, אך שכירי החרב – שלוחי בעל השטח התנפלו עליהם והכו מהם רבים, מכות רצח'. כך גם נעצרו רבים מהמוחים והושלכו לכלא.

"חלילה לסמוך על שום היתר בעולם הזה, כי היא 'גזירה נוראה לעקירת הדת והאמונה'.

על החתום, הגריח"מ פרידמן - הראב"ד, הגרמ"מ טירנויער, הגרש"י ויינברגר, הגרי"י פיליפ והגרח"ד כץ חברי בית הדין.

בשולי המכתב, מוסיף האדמו"ר:

"מזקנים אתבונן, כאשר חיללו מערות עתיקות בירושלים ותלו עצמם בהיתרים מפוקפקים כיוצא בזה, ארץ רעשה ויצאו גדולי הדור שלפנינו ובראשם אאמו"ר זי"ע (ה'ברך משה') להכות על קודקדם. ועל אחת כמה וכמה, בנידון דידן, שנעשה על ידי שומרי תורה ומצוות, שתוצאותיו מי ישורנו. ומחויב כל אחד ואחד, להשתדל בכל יכולתו, למנוע עושי עוול מזה ולחזק ידי יראי ה' המוסרים נפשם על כבוד שמו יתברך".
בית שמש קברים סאטמר מחאה העדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד