י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נגמרה הבושה: פוליטיקאי רוסי הרים כוסית "לחיי השואה"

אז מה אם כעת 2013 • מתמודד על ראשות העיר במוסקבה, הזוכה לתמיכת המערב, מתבטא בפומבי נגד היהודים • על החרדים: "גנדרנים בכובעי שועל ומלבושים בלויים"

מרים כוסית לחיי השואה. ילד יהודי בזמן המלחמה, צילום: דוד קורן
מרים כוסית לחיי השואה. ילד יהודי בזמן המלחמה, צילום: דוד קורן



יהודים וחברי קבוצות אתניות אחרות בבירת רוסיה חוששים לצאת בגלוי נגד מתמודד
על ראשות העיר מוסקבה, הקורא לבצע "טיהור מלא" בזרים - לאחר שקיבלו איומים מתומכיו.

הבלוגר הרוסי, אלכסיי נבלני, קנה לו אוהדים רבים ברוסיה ובמערב הודות למלחמתו העיקשת נגד הנשיא הרוסי ולדמיר פוטין. נישא על גלי האהדה הללו, החליט נבלני להתמודד על ראשות עיריית מוסקבה בבחירות שיערכו בעיר בתחילת החודש הבא.

אלא שללוחם בשחיתות והקורא להגנת הדמוקרטיה ברוסיה, כך מתברר, יש פן פחות ידוע במערב – התבטאויות אנטישמיות ו-קסנופוביות (שנאת זרים) חמורות ביותר - אמירות המעוררות חששות כבדים בקרב יהודים וקבוצות אתניות אחרות בבירת רוסיה, שעלולים למצוא עצמם חיים תחת ראש עיר אנטישמי וקסנופוב.

במסיבה שהוקדשה לחגיגת שנה לקיומו של העיתון "The New Times", הציע המתמודד לראשות עיריית מוסקבה "להרים את הכוסית הראשונה - לחיי השואה", ובפוסט שהעלה לבלוג שלו הוא מכנה יהודים דתיים כ"גנדרנים בכובעי שועל ומלבושים בלויים", וציין "מי שרוצה לחיות ברוסיה חייב להפוך לרוסי במלוא מובן המילה".

ולא רק יהודים על הכוונת של הבלוגר "הליברל". בסרטון שהופץ במוסקבה הוא מגדיר "קווקזים כהי עור" כ...מקקים ומציין: "אף שניתן להרוג מקקים עם נעל, במקרה של בני אדם אני ממליץ על אקדח".

אלכסיי נבלני – המקפיד להשתתף בקביעות במפגן הלאומני "הצעידה הרוסית" (Ruskiy Marsh) הלהיב את גלוחי הראש שמולו בדברים בוטים על הטיפול הראוי מבחינתו בזרים ובמהגרים: “זו ארצנו, וחובתנו לחסל את הנוכלים שמוצצים את דמינו ואוכלים לנו את הכבד... כל המהגרים הם עששת שהורסת את הציבור הרוסי, לא צריך להרביץ לאף אחד – כל מי שמפריע יגורש ביד חזקה. צריך טיהור/חיטוי מלא".

ומה אומר נבלני עצמו על הטענות נגדו?

"לאומנות מסוכנת אך ורק כשהיא מחתרתית, לעומת זאת כאשר היא נמצאת בשלטון אז היא מתמתנת", אמר וציין כי גם ראש עיריית רומא שייך לניאו-פאשיסטיים ובינתיים, הדגיש, "לא היו פוגרומים במקום".
מוסקבה אנטישמיות תמיכת מערב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד