י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הקץ לאפליה בירושלים? סנקציות חריפות לסמינרים

מועצת עיריית ירושלים אישרה: סמינר שלא יקבל בת - בניגוד להנחיית העירייה - יספוג סנקציות חמורות • מישאלי: "פתרון לבנות שישבו בבית עד כה"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

רגע לפני שמועצת עיריית ירושלים מתפזרת - רשם חבר המועצה אשר מישאלי מש"ס הצלחה בנושא הכאוב של אפליה בסמינרים.

"נפלה בידי הזכות ערב יום הכיפורים לבשר לכל המשפחות שבנותיהן ישבו בבית עד כה, כי נמצא עבורן פתרון הולם", הוא אומר, ומספר כי בתום ישיבה ארוכה אותה יזם, ואשר בה השתתפו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מנהל אגף חינוך בעירייה משה טור-פז ויועצת ראש העיר אריאלה רגואן, נמצא הפתרון המיוחל בדמות הצעה לסדר.

ההצעה קיבלה את אישורם של חברי וועדת הרבנים לענייני סמינרים, והיא כוללת החלטה לפיה סמינר שלא יסכים לקבל בנות - למרות הוראות משרד החינוך, עיריית ירושלים וועדת הרבנים לענייני סמינרים - יישלל ממנו התקציב לחלוטין, עד ליישום ההוראה.

בעיריית ירושלים החלו זה מכבר ליישם את ההוראה, תוך שיבוצן של שמונים הבנות, שישבו בשבועות האחרונים בבתיהן, לאחר שלא התקבלו לסמינרים השונים בעיר.

בישיבה היום הוחלט כי תשע בנות יקבלו מכתב שיבוץ כפוי למוסדות, ובמידה והמוסד יסרב לקבלן - העירייה תפעיל נגדו את הסנקציות שאושרו.

לדברי מישאלי, לא יתכן שמנהלי סמינרים אשר מתוקצבים ומוכרים רשמית, יעשו במוסד כבשלהם, תוך התעלמות מוחלטת מנוהלים ובקשות של אגף מנח"י ומחלקת חינוך חרדי בעירייה.
ירושלים סמינר אפליה מישאלי סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד