י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"האייפון 5S הוא תענוג, הסמארטפון הכי טוב בשוק"

הצלחה לאפל: מכרה בסוף השבוע יותר מ-6 מיליון אייפונים • החלה מכירה לא רשמית בישראל: מחירו של ה-5‏S‏ נע בין 4,800 שקל ל-6,000 שקל, אמור לרדת ל-3,500-4,000 שקל לאחר ההשקה הרשמית

  • י"ט תשרי התשע"ד
אייפון S5 צילום: אפל
אייפון S5 צילום: אפל



השקה מוצלחת לאפל. רוכשים רבים עמדו במהלך סוף השבוע בתורים ארוכים, מחוץ לחנויות החברה מסביב לעולם, על מנת לרכוש את האייפונים החדשים - 5‏S‏ ו-5‏C‏. הלקוחות המתינו במשך שעות ארוכות ב-11 המדינות שבהן הושק המכשיר.

הערכות ראשוניות של אנליסטים מדברות על כך שאפל מכרה לפחות 6 מיליון אייפונים בסוף השבוע ובכך עקפה את השיא שנרשם בשנה שעברה, אז החברה מסרה כ-5 מיליון אייפונים בסוף השבוע הראשון שלאחר ההשקה.

אחת הסיבות שעזרו לאפל לשבור שיא היא השקת האייפון בסין, בנוסף להשקות בארה"ב, אנגליה ואוסטרליה. האנליסטים בבנק ברקליס קפיטל הופתעו ממכירות האייפון והם מעריכים כי ב-2014 תגדיל החברה את היקף המכירות של כל דגמי האייפון ב-10% ל-160 מיליון יחידות. "ההשקה החזקה הייתה חיובית מאוד עבור אפל", אמר בן רייצס, אנליסט בברקליס שמעריך כי המכירות עברו את ה-7 מיליון יחידות. אפל צפויה לפרסם היום (א') הודעה רשמית ביחס למספר האייפונים שנמכרו בסוף השבוע החולף.

‏במקביל להשקת האייפון, פתח טים קוק, מנכ"ל אפל, חשבון ברשת המיקרו בלוגים טוויטר. "אני מבקר היום חנויות בפאלו אלטו. אני רואה כל כך הרבה לקוחות מאושרים, מה שמזכיר לי למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים", צייץ קוק.

אז מה חדש בדגם היוקרתי 5‏S‏? החידוש הבולט הוא העובדה שהמכשיר נמכר בצבע זהב, זאת בנוסף לצבעים הרגילים, שחור ולבן. הדגם המוזהב הוא גם המכשיר הפופולרי במכירות המכשיר והוא גם הראשון שאזל מהמלאי. באתר אפל נכתב שהגעת המכשירים למזמינים מהאתר הרשמי שלה, לצד הצבעים הנוספים, מתוכננת רק בחודש אוקטובר. אפל כבר ביקשה מהחברות שמייצרות את המכשירים שלה, לתת עדיפות לגרסת הזהב.

‏ה-5‏S‏ מגיע עם מסך בגודל 4 אינץ' ומעבד חדש בשם‏A7‎‏. חידוש נוסף שבו מאובזר המכשיר הוא מנגנון לזיהוי טביעת אצבע ששמו ‏Touch ID‏. המנגנון שמשולב בכפתור הבית, מסוגל לסרוק את האצבע בכל זווית שמניחים אותה. סריקת האצבע משחררת את הנעילה באופן אוטומטי, מבלי להקליד סיסמא.

הביקורות על האייפון 5‏S‏ היו חיוביות מאוד. וולט מוסברג מהאתר הטכנולוגי ‏All Things D‏ כותב בביקורת שלו, "האייפון 5‏S‏ הוא תענוג. החומרה והתוכנה שלו הופכים אותו לסמארטפון הטוב ביותר היום בשוק". דיויד פירס מהבלוג הטכנולוגי ‏The Verge‏ כתב כי "הדבר שאפל עשתה ב-5‏S‏ והכי ראוי לתשומת לב, הוא לשנות את כל הדברים במכשיר ועדיין להציג את זה כאילו כלום לא השתנה. המעבד מהיר יותר, המצלמה טובה יותר והתוכנה אפילו קצת יותר חכמה".

מכירה לא רשמית בישראל

האייפונים החדשים עדיין לא הגיעו לישראל באופן רשמי, אולם כבר כעת ניתן לרכוש אותם באתרי אינטרנט ובחנויות פרטיות. מחירו של ה-5‏S‏ נע בין 4,800 שקל ל-6,000 שקל. ההערכות הן שהמחיר צפוי לרדת לטווח של 3,500-4000 שקל, לאחר ההשקה הרשמית שתתרחש עד סוף 2013.

אפל סיפקה בסוף השבוע חדשות נוספות ושחררה גרסה חדשה של מערכת ההפעלה שלה - ‏iOS 7‎‏. ה-‏iOS‏ קיבלה, חלקית, מראה חדש.

למשל, עמוד ההתראות כולל מידע רב יותר על פגישות והודעות. החלפת הטפט משפיעה לא רק על עמוד הנעילה, אלא גם על הרקע האחורי בעמודי הבית. כמעט כל חלק בממשק עוצב מחדש, כמו המיילים, השעון, לוח השנה, ההודעות ומרכז המשחקים. במרכז התראות מזג האוויר מקבלים חיווי באנימציה של מזג האוויר, כמו שלג או ברקים.

‏ל-‏iOS‏ נוסף מרכז בקרה נוח שמאפשר לשלוט בסאונד ובכל יכולות החיבור לרשת, כמו בלוטות', ‏Wi-Fi‏ ומעבר למצב טיסה. מדובר בתצוגה שמזכירה מאוד את זו הקיימת באנדרואיד. מלבד זה, ה-‏iOS7‎‏ מאפשרת הורדה אוטומטית של עדכוני אפליקציות.
אייפון מכירות מחיר השקה אפל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד