י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בבוקר: 6000 מנחמים • צפו: וידאו וגלריית ענק

למעלה מ-6000 מנחמים, בהם אדמו"רים, רבנים ואישי ציבור, עברו הבוקר לנחם את בניו של הגר"ע זצ"ל • הצלם בועז בן ארי תיעד

הרבי מצאנז מנחם, צילום: בועז בן ארי
הרבי מצאנז מנחם, צילום: בועז בן ארי

מי שחשב שההסתערות ההמונית האוהבת והמתרפקת על הגר"ע יוסף זצ"ל הסתיימה עם תום הלוויה, עומד במהלך השעות שחלפו מאז פטירתו על טעותו, שעה אחר שעה, מחדש.

מתברר כי לאהבה הזו אין קץ, והמונים מבקשים להגיע ולנחם את משפחת הרב בצערה הגדול.

רק הבוקר (ד') עברו למעלה מ-6000 מנחמים לפני בניו של הגר"ע זצ"ל, כדי לנחם.

המשטרה סגרה מראש את כל הרחוב לכניסת רכבים וקבעה כי בכל עת יוכלו להיכנס אל מתחם האוהל רק בקבוצות של חמישים איש, כדי למנוע קריסה וסכנת נפשות.

מי שנטל על עצמו את התפקיד הלא פשוט של השלטת הסדר הוא האיש שהיה אולי יותר מכולם קרוב ומקורב אל הרב - ח"כ אריאל אטיאס. האיש, שהעדיף תמיד לעמוד בצל. מי שוויתר על תפקיד של ראש המפלגה או כל תפקיד דומה, היה תמיד המילה האחרונה בבית הרב, כשדעתו נחשבת באופן מיוחד.

עם פטירת רבו ומורו נטל על עצמו את תפקיד הסדרן. "אני כאן לא בתפקיד ח"כ ולא בתפקיד רב. אני בתפקיד סדרן, כדי לשמור על הסדר, כדי שאלפי המנחמים יוכלו לנחם במהירות", הסביר לצלם 'בחדרי חרדים'. וכמה לא מפתיע. תמיד היה אריאל זה שבורח מהצילומים החגיגיים וה'מכובדים', עושה את "מה שצריך לעשות".



במהלך ניחום האבלים היום נעמד אטיאס בין הצלמים, ובין השאר דאג להסתיר את ח"כ אריה דרעי בעת שהסתודד עם ח"כ אביגדור ליברמן, שהגיע במהרי היום לנחם. לפניית הצלמים שבקשו מאטיאס לזוז, כדי שיוכלו לתעד את השיחה, הוא סירב ואמר: "אין לנו שום עניין שהתמונה הזאת תהווה את כותרת החדשות, בזמן שהעניין והמטרה היא ניחום אבלים".

בין המנחמים היום בבוקר היו האדמו"ר מצאנז (שהרב אברהם יוסף אמר לו: "אבא אהב אתכם"), רבני חב"ד, הגר"י מצגר, זקן רבני מרוקו הרב מאמאן, ח"כי ש"ס, שגריר ארה"ב, אביגדור ליברמן, חיים רמון, השר גדעון סער, השר יובל שטייניץ, ועוד עשרות רבות של רבנים ואישים.

























































































צאנז הרב עובדיה יוסף אביגדור ליברמן אריה דרעי נחום אבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד