ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הגר"י עדס סופד: "לא היה שום פירוד בינינו"

בהספד בישיבת 'קול יעקב' הסביר הגר"י מדוע היה נדמה שיש נתק בינו ובין הגר"ע • "אלו שבעת ימי אבלות של עם ישראל"

הגר"י עדס והגר"ע. צילום: ישי דריקס
הגר"י עדס והגר"ע. צילום: ישי דריקס

בישיבת קול יעקב התקיימה אתמול (ד) עצרת מספד והתעוררות על הסתלקותו של הגר"ע יוסף, בה נשא דברי הספד גם ראש הישיבה, הגר"י עדס, שסיפר על הקשר ההדוק שהיה לו עם הגר"ע.

"למרות חילוקי הדעות בינינו, הן בדרכי הלימוד והן בהשקפה, אהבת נפש עזה שררה", אמר הגר"י, והוסיף: "עוד מלפני עשרות שנים היה הרב עומד בחו"ל ומדבר בשבח ישיבת קול יעקב.

במהלך דבריו סיפר הגר"י מה גרם לנתק כביכול בינו לבין הגר"ע: "עכשיו זוהי הזדמנות להעמיד דברים על דיוקם, כי היו בזה ניסוחים לא נכונים של אנשים לא אחראים. כשאשתו של הרב שלמה
זלמן אוירבך נפטרה, הלכתי לנחם אותו, והרב שך גם בא ורצה לדבר איתי. לאחר שניחמנו עליתי לרכב של הרב שך והוא דיבר איתי, והציע לי להקים מועצת של ראשי ישיבות ספרדיות שיתאגדו לצורך הקמת מפלגה. כשביקש ממני זאת אמרתי לו 'כבודו מצווה או מבקש?' ואמר לי שזו בקשה, אז אמרתי לו שאני רוצה לחשוב והוא הסכים, לאחר כמה זמן אמרתי לו שאני לא רוצה כי זה יפריע לי ללמוד".

"אז הרב שך פנה למרן בהצעה הזו, ומרן הסכים כדי לקדש שם שמיים. לאחר שהרב עובדיה הסכים הוא פנה אלי ורצה שאעזור לו בזה. הוא אמר לי 'אתה מבין בזה'. אמרתי לו שהרב שך פנה אלי ואני לא מוכן, והוספתי אם אני שמבין בזה לא - אז כל שכן אתה שכולך תורה. בהמשך אף נסעתי לרב שך ואמרתי לו 'הרב עובדיה זה אדם שכל כולו תורה, שום דבר אין לו בעולם חוץ מלימוד'. אבל הם ראו בזה הצלת הדור ולא שמעו לי".

"פעם אחת, לאחר שפתח את המפלגה, נפגשתי עימו, ומיד דיברו על זה בתקשורת. אני קבלתי מאבי זצ"ל להתרחק מפרסום ככל האפשר. אבל תמיד שררה בינינו אהבה גדולה מאד, ויש אנשים שניסו ליצור ח"ו כאילו יש מחלוקת".

בהמשך סיפר כי כאשר רצו לשפוט את הגר"ע בעקבות דבריו על יוסי שריד, "חששתי מכך משום כבוד התורה, באתי אליו והתחננתי בפניו שלא יילך לבית משפט. אמרתי לו שאותו השר בגזרות שלו צריך להוכיח שהוא לא עמלק. והוספתי כי אם ירצו לעשות משהו אני ארעיש את כל עולם התורה לכבודו של הרב, אבל שהרב לא ילך, ושמע לי ולא הלך".

"הצטערתי מאד שלא היינו בקשר חזק", פרץ הגר"י עדס בבכי, "אהבתי אותו אהבת נפש והצטערתי על שלא הייתה לי אפשרות להתקשר אותו מעשית. אין מילים לתאר את גודל ההתמדה שלו. בהלוויה אמרתי כי הייתה זו עת רצון כאשר כמיליון איש באו לחלוק כבוד לתורה הקדושה".

בסוף דבריו ביקש הגר"י מהבחורים כי במהלך כל השבעה לא יחגגו במסיבות למי שמתארס וכדומה, "אלו הם שבעת ימי אבלות של עם ישראל", אמר.

אתמול הגיע הגר"י לנחם את בניו של הגר"ע זצ"ל.
עדס הגר''ע סכסוך הרב שך בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד