ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מדוע בכה הגר"מ קארפ בכנס בחירות?

כנס רבני מודיעין עילית: הגר"מ קארפ סיפר כי רצה לסיים המחלוקת: "אבל לא נתנו לי להיכנס לגר"ש אויערבך" • התמליל המלא

הגר"מ קארפ
הגר"מ קארפ



הבוקר (ו) נערך כינוס של כל רבני מודיעין עילית המשתייכים לדגל התורה, בביתו של ראש ישיבת מיר הגאון רבי אריה פינקל בירושלים.

הכינוס עסק בנושא הבחירות ובהתלכדות סביב גדולי ישראל ובראשם הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי.

בין המשתתפים היה גם הגר"מ קארפ, רב השכונה המערבית בקרית ספר, שבכה בעת שנאם. בין השאר סיפר, כי יכול היה לסיים את הסכסוך בין 'דגל התורה' ל'נצח' תוך זמן קצר מאד, אבל לא נתנו לו להיכנס לביתו של הגר"ש אויערבך כדי לדבר איתו בנושא.

תמליל הדברים:

"כבוד רבינו ראש הישיבה שליט"א, למעשה מתחילה חשבתי הרי דברים פשוטים הם, ומה אני שבכלל יתערב בענין הזה, ואנכי תולעת, הרי רבותינו הולכים לפני המחנה, ומה יש מקום כלל להתערב. אבל באו אלי משלחות שדיברו דברים נוראים, ויהיו מלעיבים במלאכי האלקים, לא יכלתי לשתוק, ראיתי שמשחקים באש.

"מורינו הגדול בעל ה"דרך אמונה" שליט"א סיפר כמה סיפורים בעניינים של כבוד התורה, וסיפר שמרן החזו"א היה מחמיר על עצמו לא לעשות מלאכה ביום טוב שני, אבל על אחרים לא החמיר, וביקש מר' חיים שיכבה את אור החשמל. ואולם ר' חיים בעצמו גם החמיר. ברם שקל את הדברים ואמר: מצד אחד אולי חומרא דרבנן, ומצד שני זה כבוד התורה, ובודאי כבוד התורה עדיף, והלך לכבות את האור.

"מרן הרב מבריסק עמד ליד המתג שמדליק את אור החשמל וביקש מבנו להדליק את האור, שאלו בנו, אבא, הרי אתה עומד ליד המתג, ומדוע מבקש אתה זאת ממני. השיב לו הגרי"ז: "אבא אומר - לא שואלים שאלות".

"למעשה כאמור לעיל איננו צריכים כלל לדבר, מרן ראש הישיבה שליט"א עוד ליוה את החזון איש ואת הרב מבריסק, ועוד גדולים מדורות שאיננו מכירים כבר. אך ברצוני לומר דבר אחד. אנשים אומרים שיש כאן מחלוקת. אני יודע כמה ראש הישיבה הגאון ר' שמואל מכבד את מרן ראש הישיבה, כמה הוא מוחה על מי שח"ו מעיז לדבר סרה, כמה שחס על כבודו, וממש חרד על כבודו, גם עכשיו.
הרב גוטרמן (שהינו שלוחי דרחמנא ושלוחי דגדולי ישראל ושלוחי דידן) ביקש ממני לפנות לראש הישיבה ר' שמואל בהצעות נכבדות שלא יהיה כאן מחלוקת, הצעות שאי אפשר לסרב להם. אבל שועלים קטנים לא נתנו לי להיכנס. דומני שעם ראש הישיבה ר' שמואל הייתי מסיים את הענין ברבע שעה.

"דברים אלו אני אומר לטובת הענין. יודע אני שהרב גוטרמן מסייע להרבה מוסדות, ולכל העיר בלי יוצא מן הכלל, וכל אחד יכול לראות זאת, אין עיר כזו שכל אחד בונה כרצונו, בכל חצר ובכל מקום, אין עיר כזו בישראל. לא מצינו בשום עיר הנחות כאלו בארנונה. אין חוג שיוצא מן הכלל. ראש עיר שמקובל על כולם ועוזר לכולם. חזותו של ר' יעקב מוכיח עליו, בתורה, בקדושה, אין ראש עיר שמתחרה בזה, וזוהי השמירה שלו.

"אני יכול להעיד שכשרצו לדבר עימו על הבחירות הוא לא רצה לדבר, יש לו ביטחון בה', כמה שיצאו נגדו אבל הקב"ה עימו. סיפר לי אחד שהתקשר אליו במוצ"ש ואמר לו: דע לך, מתכוננים לצאת נגדך. אך ר' יעקב התחיל לשיר לו: "צוה ישועות יעקב", ויותר מכך לא אמר כלום. יש לנו זכות שראש העיר שלנו מחובר לתורה ולקדושה, ודוקא בגלל זה רוצים לפלג. ב"ה שיש לנו עוד את זקני הדור, וגם את זה רוצים לקחת מעימנו, כמה נגיד לילדים שלנו, מה נגיד לנשים שלנו, לא נשאר לנו שום דבר, ומה יהיה הסוף?!.

"צריך לדעת שהנהגת הדור נמסרה לגדולי הדור, ואין בזה שום חולק, וכך נמסר למשה רבנו, דור דור ודורשיו, דור דור וחכמיו, והכל תלוי בזה, ואסור לערער את המושג הזה של מסירת התורה, זה הרס קיומינו. וכבר כתב כן החינוך במצות לא תסור.

"מרן הגאון ר' חיים עוזר ציוה על כל רבני הקהילות שעליהם למות יחד עם בני קהילתם ולא לברוח, והרב וינברג בעל ה"שרידי אש" אמר שידע בבירור שילכו לטבח, אבל לשמוע לזקני הדור זה מעל הכל, כי אם לא שומעים לזקני הדור אין המשך.

(כאן פרץ הרב בבכי): "אני יודע שיש אברכים יראי שמים, ששועלים קטנים מחבלים בכרמים מטעים אותם, חוסו על עצמכם!!! יש לכם ילדים, יש לכם נשים, אתם משחקים באש!!! גם כשלא מבינים צריכים לעשות, חוסו על ילדיכם, זה ההמשך של הדור שלנו, זה הכבוד של ר' חיים, של ראש הישיבה, של ר' שמואל אויערבך. כולנו נתחזק תחת מרנן ורבנן שליט"א ההולכים לפני המחנה, ובזכות זה נזכה לגאולה שלימה במהרה".
מודיעין עילית קארפ בכה אוירבך שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד