י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הגאב"ד פרסם מכתב, הנמענים לא הבינו הכוונה

ביום שישי פרסם הגאב"ד מכתב לרוכשי הדירות בגולובנציץ' - אולם משמעותו לא ברורה • ומדוע זועמים בדושינסקיא?

הגאב"ד פרסם מכתב, הנמענים לא הבינו הכוונה



דקות ספורות לפני שקיעת החמה בערב שבת קודש פר' לך לך, בזמן שהכל טרודים בהכנסת שבת המלכה, הודבקו מודעות בירושלים ובו מכתבו של הגאב"ד, בו הוא פונה בקריאה דחופה לרוכשי הדירות במתחם גולובנציץ', בבית שמש לפעול על פי החלטת הבד"צ.

"אנא עשו כפי יכולתכם לשמור על קברי הקדמונים אשר נמצאים במקום, ודווקא באופן המדובר בתחילה, על פי החלטת הביד"צ, לבל יהרסו ויחפרו הקברים". "דעו", מוסיף הגאב"ד, "כי אחריות גדולה מוטלת עליכם"

הגאב"ד מסיים באיחולים לכל מי שישמע לדבריו ומרעיף לראשם ברכות לרוב.

אלא שבקרב הרוכשים שוררת מבוכה, למה התכוון הגאב"ד, כשכתב "ודוקא באופן המדובר בתחילה על פי החלטת הבד"צ ".

"לא ברור, האם הגאב"ד כיוון להחלטת הבד"צ שניתנה ביום כ"ו אלול תשע"ב, וחתומה על ידי כל חברי הבד"צ ובראשם גם הראב"ד הגר"מ שטרנבוך על המשך העבודות במתחם גולובנציץ, אשר בה נכתב ברורות: "לא מצאנו מקום לאסור את כל המקום", או שמא כוונתו לאותה החלטה שיצאה באור ליום כ"ה מנ"א תשע"ג על ידי חלק מחברי הבד"צ, שבה נכתב "ולפי דבריהם (של המפקחים) פשוט וברור שאסור לחרוש או לחפור במקום זה".

בתוך כך, בחסידות דושינסקיא מבהירים שלא יבליגו יותר, לאחר שיו"ר אתרא קדישא הרב דוד שמידל שיגר עשרה בריונים מבוגרי 'אהל שרה' להפגין אמש באלימות, ליד ביתו של מנכ"ל מוסדות דושינסקיא הרב שלום שישא.

גורמים בחסידות הבהירו, כי הם תמהים מדוע המתווך הרב אליעזר קסטנבוים וחצר סאטמר שבראשות האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, אינם מתנערים מכל אותן הפגנות, שמטרתן לקעקע ולערער את היחסים השוררים בין חצרות הקודש, הנמנים על חוגי העדה החרדית.

גורמים המעורים בנושא טוענים, כי מעמדו של קסטנבוים הולך ומאבד גובה, לאחר שהפסיד את קהילת תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק, בעטיין של התנכלויות חוזרות ונשנות של אנשי אתרא קדישא, וכעת הוא הולך לאבד לחלוטין את הקהילה הגדולה והמכובדת, חסידות דושינסקיא.

ראשי הקהילות בעדה החרדית הציבו בפני קסטנבוים, את הברירה להכריע בין שותפות עם שמידל, 'לטובת' איבוד התמיכה בקרב הקהילות הגדולות והנכבדות, או התנערות פומבית מהן והוקעת מעשיהם.

הערב (א), אמורה להתקיים אסיפת רוכשים , אותה זימנו אנשי 'אתרא קדישא'. עם זאת, מתפרסמות היום מודעות בשם הוועד החדש שהוקם לפרויקט, ולפיה האסיפה הערב, איננה לגיטימית והחלטותיה, אינן מחייבות איש.







הגאבד גולובנציץ מכתב דושינסקיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד