י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כך תשמרי על שיער נקי מקשקשים • טיפים

סובלת מבעית קשקשים בשיער? • קבלי טיפים חשובים מאת הד"ר מרינה לנדאו, מומחית ברפואת עור • באדיבות CLEAR - סדרת שמפו לטיפול בבעיית הקשקשים

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

1. כמה פעמים בשבוע מומלץ לחפוף?

אין על כך תשובה חד משמעית. פעולת החפיפה מנקה את הקרקפת ואת השיער. אצל אנשים הנמצאים רוב שעות היום בחדר ממוזג השיער עצמו שומר על ניקיונו במשך ימים אחדים לפחות. ניקיון עור הקרקפת תלוי, לעומת זאת, במידת השומניות שלה. ככל שהקרקפת שומנית יותר, כך קיים צורך בחפיפה לעתים קרובות יותר.

2. האם חפיפה יומית מזיקה לשיער?

לא. חפיפה אינה פוגעת בשיער בריא ואינה מגבירה את קצב הנשירה. אמנם, בזמן החפיפה נצפית נשירה של מספר שיערות רב יותר (בשלב טלוגן), אך מיד לאחריה מואט קצב הנשירה, כך שהממוצע היומי נשאר ללא שינוי.

3. מה עושים עם קצוות מפוצלים?

קצוות מפוצלים מבטאים "בלאי" של השיער ונובעים ברובם מסירוק. ככל שהשיער ארוך יותר, כך עולה הסיכון לקצוות מפוצלים. מדובר בבעיה קוסמטית ברוב המקרים. גזירת קצות השיערות פותרת בעיה זו.

4. האם יש הבדל בכמות החפיפות בין שיער יבש לשיער שומני?

כשעור הקרקפת שומני, השיער נעשה שמן מהר יותר ולכן מומלץ לחפוץ שיער שמן בתדירות גבוהה יותר משיער יבש.

5. האם מומלץ לא להשתמש במרכך?

מרכך משפר את היכולת לסדר את השיער ומקטין את הטראומה הנגרמת כתוצאה מסירוק או הברשת השיער. ולכן שימוש במרכך הוא מבורך.

6. האם כשנוטלים טיפול רפואי לקשקשת כדאי לחפוף פחות?

בהחלט לא. שמפו נגד קשקשים הוא אמצעי עזר חשוב לטיפול בקשקשים. ולכן בתקופה שהמחלה פעילה, כדאי לעלות את מספר החפיפות השבועיות. אין צורך להפסיק להשתמש בשמפו נגד קשקשים כשההתקף חולף. ידוע שסבוריאה של הקרקפת היא מחלה כרונית והמשך שימוש בשמפו נגד קשקשים מקטין את הסיכוי להתפרצות משמעותית עתידית.

כדי ההמרכיבים בשמפו יפעלו את פעולתם, כדאי להשהות את השמפו על הקרקפת למספר רגעים טרם שטיפתו. ניתן להשתמש במרכך שיער גם לאחר שימוש בשמפו נגד קשקשים.
שיער clear קשקשים חפיפה דר מרינה לנדאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד