י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אבל בציונות הדתית: הגאון רבי אברהם צוקרמן זצ"ל

זקן רבני הציונות הדתית וראש ישיבות 'בני עקיבא', הגאון רבי אברהם צוקרמן זצ"ל, נפטר בגיל 98

הרב צוקרמן זצ"ל. צילום: YESHIVA.ORG
הרב צוקרמן זצ"ל. צילום: YESHIVA.ORG



ברוך דיין האמת: הערב (מוצ"ש) נפטר הגאון רבי אברהם צוקרמן זצ"ל, זקן רבני ומחנכי הציונות הדתית וראש ישיבות בני עקיבא, והוא בן 98 בפטירתו.

הרב צוקרמן אושפז ביום שלישי האחרון בבית החולים 'הלל יפה' בחדרה. ביום שישי ערב שבת שוחרר לביתו שבכפר הרואה, שם השיב את נשמתו ליוצרה.

המנוח זצ"ל נולד בשנת תרע"ו בעיירה לבדוב שבליטא לאביו ר' נחמיה ז"ל ולאמו מרת גיטל ע"ה. בבחרותו למד בישיבת נובהרדוק אצל בעל ה'קהילות יעקב' זצ"ל, ועלה לארץ בל"ג בעומר בשנת תרצ"ו. בשנת ת"ש הקים את ישיבת בני עקיבא בכפר הרוא"ה יחד עם הרב משה צבי נריה זצ"ל, ואף עמד בראשה במשך למעלה מיובל שנים.

הקים את מרכז ישיבות בני עקיבא ושימש כיו"ר המרכז במשך שנים רבות. לאחר פטירת הרב נריה מונה הרב חיים דרוקמן ליו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא והרב צוקרמן הוכתר בתואר 'ראש ישיבות בני עקיבא'.

היה תלמיד חכם גדול שגידל דורות של תלמידי חכמים וממשיכי דרך הציונות הדתית.

לפני שנה השתתף בסיום הש"ס של הציונות הדתית בהשתתפות שלשה דורות - הוא, בנו ונכדו. לפני כחודשיים הגיע לחנוכת הבית של ישיבת כפר הרא"ה שנסגרה ונפתחה מחדש.

הרב צוקרמן הותיר אחריו את רעייתו רבקה, שלוש בנות ושני בנים, 36 נכדים ולמעלה ממאה נינים.

הלוויתו תתקיים היום (א') בשעה 15:00 בצהריים בכפר הרוא"ה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הפוליטיקאים מבכים:

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן מסר הערב: "הרב צוקרמן היה זקן ראשי הישיבות הציוניות הדתיות הלאומיות. תלמיד חכם גדול שגידל דורות של תלמידי חכמים וממשיכי דרך הציונות הדתית. רק בשנה שעברה זכינו כולנו לראות אותו בטקס סיום הש"ס שסיימו הוא ושלושה דורות אחריו: בנו,נכדו ונינו. זכות שלא כל יהודי זוכה לה".

שר השיכון אורי אריאל הביע את צערו על פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב אברהם צוקרמן: "הרב צוקרמן היה מחנך גדול שחינך דורות של תלמידים, במשך יותר מ60 שנה. הרב האמין שמים שקטים חודרים עמוק, לא ניסה לחפש לעצמו תפקידים ואת השפעתו הגדולה קיבל דווקא משום הענווה הגדולה שהייתה לו".

הרב אברהם צוקרמן לוויה כפר הרואה ציונות הדתית בני עקיבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד