ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

היסטוריה בקרית אתא: יש נציג לג'

לראשונה זה 40 שנה: נציג ג' נבחר למועצץ העיר עם 1200 קולות • ש"ס הצליחה להגדיל את כוחה משני מנדטים לשלושה

צילום אילוסטרציה: ארכיון
צילום אילוסטרציה: ארכיון

הפעם האחרונה בה נכנס נציג של יהדות התורה למועצת קרית אתא הייתה לפני כארבעים שנה. היה זה בתקופה בה הקים רב העיר דאז, הרב שמואל שולזינגר זצ"ל את כולל האברכים במקום, ועם הגעת משפחות חרדיות רבות להתגורר בעיר.

מאז ועד לבחירות האחרונות ידעה יהדות התורה, כמו גם 'דגל התורה' משהוקמה, כי אין כל סיכוי להכניס נציג חרדי למועצת העיר, באשר מספר המשפחות החרדיות (שאינן קשורות לש"ס) המתגוררות בעיר עומד על כ-200 משפחות בלבד. בבחירות האחרונות לכנסת קיבלה ג' 480 קולות.

אלא שבמהלך התקופה האחרונה החלו זוגות צעירים להגיע לעיר, וכן נרשמה מעורבות גדולה של הנציגים החרדיים בקהילה, כולל הקמת לשכה לפניות הציבור, הקמת איחוד הצלה, שלושה גנים של רשת הגנים של אגודת ישראל ועוד שמונה גנים חרדיים פרטיים.

מניתוחים שערכו קודקודי התנועה הוחלט שהפעם שווה לנסות, כשהם הולכים על הכיוון של מפלגה 'בלתי סקטוריאלית', כזו שעוזרת 'לכולם'.

רבים היו אלו שניסו 'לשים רגליים', אך לא הצליחו.

בראש הרשימה הועמד סימון משיאשוילי, עו"ד דתי-חרדי, יליד העיר, שנהג במהלך השנים לסייע לכלל האוכלוסייה הדתית, הן בחתימות חינם על מסמכים הדרושים לאברכים, הן בייצוג משפטי והן בתמיכה בנושאים רבים. הוא גם מי שהקים את השיעור המרכזי בדף היומי ונחשב כפעיל חברתי מוכר בכל המגזרים.

במקום שני הוצב אלקנה ויסנשטרן, גבאי בית הכנסת הגדול, ומי שפתח את הלשכה לפניות הציבור ומקורב ומקושר לגורמים רבים.

שימי זימל, פעיל בקהילה החרדית בקרית אתא: "הכנסת נציג לעיריה, תוך זכיה ב-1200 קולות, היא בהחלט אמירה ברורה לראש העיר בכל הנוגע לגידול הציבור החרדי ולצורך לדאוג לו.
גם החשש לפיו תפגע המפלגה החדשה בסיכוייה של ש"ס הוזם. ש"ס הצליחה להגדיל את כוחה משני מנדטים לשלושה".
קרית אתא בחירות מקומיות יהדות התורה ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד