י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"הרשע מרושע הזה, סוס בריא, כמעט והרגני"

יממה לאחר התקיפה, מגולל הרב משה יהודה שניידר, תלמידו ומי שמשמש כחברותא של הגראי"ל, את שאירע • "הרב אברהם שיינין נשך את התוקף בידיו" • "הבוקר, כששאלתי את רבינו, איך הוא מרגיש, אמר שכואב לו באיזור הלב" • "אומרים שהוא משוגע? ואם חלילה כלב היה עושה זאת לא היינו מזדעזעים?" • ומה עשה הגראי"ל מיד לאחר התקיפה?

הגראי"ל שטיינמן בחדרו עם הרמ"י שניידר. צילום: בחדרי חרדים
הגראי"ל שטיינמן בחדרו עם הרמ"י שניידר. צילום: בחדרי חרדים



יממה לאחר התקיפה הברוטלית של הגראי"ל שטיינמן, בידי יהודה פילץ, תושב מודיעין עלית, מגולל הרב משה יהודה שניידר, תלמידו ומי שמשמש כחברותא, את שאירע:

"מי שמע כזאת, מי ראה כאלה. פחד וחלחלה תאחזני בכל עת כשעולה כנגד עיני המחזה הנורא ואיום, מזעזע כל לב, בראותי דבר שלא עלה על דעתי ששייך מציאות כזאת, אך בעוונותינו הושפלנו עד דכא, וקללת ישעיה הנביא ירהבו נער בזקן רח"ל מתקיימת.

קרה הדבר המבהיל ומזעזע ומחריד הלב, ואתא כלבא - כפי שקראו רבינו הבוקר "רשע מרושע", ותפס בשתי מלתעות ידיו האכזריות את גופו הטהור והקדוש של רבינו מרן שליט"א. אוי לי... אוי לי... ומשכו בכל הכח אליו באכזריות נוראה, אשר לא ניתן להתבטא בכל צורה שהיא למי שלא ראה במו עיניו. אוי וויי...

ואף כשתפסנוהו לאותו רשע מרושע, ונסינו בכוחות עצומים לנתקו מרבינו - לא נתן, אלא משך עמו רח"ל את רבינו. והיה ממש חשש סכנה עצומה ונוראה, עד שנתן הקב"ה בלב הרה"ג הצדיק ר' אברהם שיינין שליט"א לנשכו בידיו. ואז בעל כרחו עזב את גופו הטהור של רבינו, וזרקנוהו החוצה.

קשה עלי מאוד לספר הדבר, כאשר כבר יומיים שאין ראשי ולבי עלי, מפחד חזיון המעשה הנפשע הזה.

והיום בבוקר, כששאלתי את רבינו, האיך הוא מרגיש, אמר שכואב לו באיזור הלב, והוסיף: "הרשע מרושע הזה, אגזונטער פערד – סוס בריא – כמעט והרגני... רח"ל, אלמלא תפסתם אותו וניתקם אותו ממני".

לבי לבי יחיל ופחד וחלחלה אוחזני. עד היכן הגענו. מנין בא דבר נורא כזה לאברך שבא עם ספר הלכה בידו שאוחז באמצע הלימוד בו בעיון. עד היכן הגענו??? אין זה אלא כמו שכתב מרן שר התורה שליט"א במכתבו האחרון, שישנה אוירה של רמיסת גדולי הדור. ועלינו להתחזק בעצמינו ולחזק כל אשר יראת ה' בלבבו, בהרגש של כבוד חכמים, וכבוד מעתיקי השמועה.

והרי אם היה רותח ברחובות כבוד גדולי הדור, לא היה יתכן דבר כזה, כפי שהתבטא פעם רבינו, למה אף אחד לא שותה אקונומיקה...

"אם הוא משוגע זה חמור הרבה יותר"

ובאשר שמעתי אומרים, הניחו לו הוא משוגע וכאילו אין להתייחס לזה - תמהתי והזדעזעתי: וכי אם חלילה כלב היה עושה את זה, לא היינו מזדעזעים?

ואזכור מה שאמר לי רבינו לפני שנים, כששרף פלוני אלמוני רח"ל חמשה ספרי תורה בבית מדרשו של מרן הגר"נ קרליץ שליט"א, והתבטאו אז גם כן קולות שונים: הניחו הוא משוגע, וכאילו לא קרה כלום היות והוא משוגע.

עוד בנושא:
היום שאחרי • הגראי''ל סובל מכאבים עזים
תוקפו של הגראי"ל נשלח לאברבנאל
המשטרה: "מדובר באדם מסוכן - שתקף"
"אם לא היינו שם, זה היה מסתיים ברצח"
"ארצח אותך" • צעיר מוסת תקף את הגראי"ל

אמר רבינו דבר נורא: "הרי אם הוא משוגע זה חמור הרבה יותר, כי כשבר דעת עושה דבר, הרי מעורב בזה גם כן בחירה, אבל כשמשוגע עושה את זה, טוענים שהוא נטול בחירה, אם כן זה הרי ישר מהשמים, כלשון חז"ל "משלחת המלך" וזה מפחיד הרבה יותר, דנמצא שזה תביעה עלינו משמים".

אבקש מחילה מהקוראים שקשה לי להמשיך, כי כוחותי אוזלים. רק דבר אחד נפלא שזכינו לחיות באותו זמן, שמיד לאחד המעשה האיום והנורא הזה, אשר כולנו תקפנו חלחלה נוראה, אך רבינו נכנס מיד חזרה ללימוד בעיון נורא בסוגיות החמורות בנזיקין, על ביטול שכירות מתוך אונס דלא שכיח, ותוך כדי הביא את הסוגיא בגיטין דף ע"ג ע"א, ובשילהי ב"ק וכו' וכו', והדברים כשלעצמם מבהילים, כי על אף שהיה שרוי תחת בהלה נוראה, נכנס בכל ישותו לעומקה של הלכה.

אשרינו ואשרי הדור שחננו אלוקים במתנה נפלאה זו.

ועל כולנו להודות ולהלל להשי"ת על הנס העצום שלא הוציא אותו רשע מרושע את זממו לפועל, ואף רבינו נתלבט אם לברך הגומל, והסיק שייצא בשמיעה מפי אחר".
הגראי''ל שטינמן תקיפה משה יהודה שניידר אברהם שיניין יהודה פילץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד