ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"מצב האדמו"ר מטאהש מזכיר את מצב אבי"

האדמו"ר מויז'ניץ ביקר אצל האדמו"ר מטאהש במונטריאול ונדהם ממצבו הבריאותי • זימר לפניו שיר שיצר בעת מחלת אביו

האדמו"ר מטאהש. צילום: ארכיון
האדמו"ר מטאהש. צילום: ארכיון



"מצבו של האדמו"ר מטאהש מזכיר את מצב אבי לאחר שחלה", כך הגיב האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז חסידי ויז'ניץ) בעת ביקורו אצל האדמו"ר בקנדה.

השבוע שבת האדמו"ר מויז'ניץ במונטריאול שבקנדה, לאחר ביקור בזק שערך בארה"ב. האדמו"ר היה אמור לשבות בטורונטו, אך בשל שמחת הברית לנכדו, בן חתנו הרה"צ רבי דוד רוזנבוים בנו של האדמו"ר מפרימשלאן, בוטלה התכנית.

במהלך ביקור הבזק בן שמונת השעות, שערך האדמו"ר בארה"ב, ביקר בבית מקורבו, הנגיד הרב חיים שטרן בעיר קווינס, השתתף בדינר לטובת המוסדות, וגם באירוסין ושבע ברכות לכמה מחסידיו, ומשם המשיך לקנדה.

על פי הוראות אדמו"רי בעלזא וסקווירא, הונחו חסידיהם שבמונטריאול, להשתתף ב'טיש' שערך האדמו"ר. האדמו"ר גם השתתף בקבלת פנים מיוחדת שנערכה לכבודו, בבית המדרש של חסידי בעלזא בהשתתפות דומ"ץ החסידות של בעלזא הדיין הרה"ג ר' זאב דוב לרנר, אדמו"רים ורבנים.

האדמו"ר העלה על נס את השתתפותם של החסידים ב'שולחנו' בשבת ואמר: "רואים שמדובר באברכים רציניים ולא כמו סתם סקרנים המגיעים להציץ". האדמו"ר המשיך והזכיר את הפסוק, 'הנה קמה אלומתי וגם נצבה': 'קמה', ראשי תיבות 'קהל מ'חזיקי ה'דת".

אצל האדמו"ר מטאהש

במהלך הביקור בקנדה, עלה האדמו"ר לביתו של האדמו"ר מטאהש בקריית טאהש, הנמצאת במרחק חצי שעת נסיעה ממונטריאול.

במהלך הביקור, שןחח עם האדמו"ר מטאהש, אך בשל חולשתו התקשה להגיב.

האדמו"ר מויז'ניץ שהופתע ממצבו הקשה, העיר באוזני הגבאים, כי אביו ה'ישועות משה', היה בערוב ימיו במצב דומה, וכי הינו נזכר באותה תקופה נוגה.

האדמו"ר פתח בשיר 'קל נא רפא נא לה', על פי הלחן המפורסם של באבוב, 'הגלה נא ופרוש חביבי עלי'. שיר אותו יצר בעת חוליו של אביו. הנוכחים הצטרפו לשירה, בתפילה שהאדמו"ר מטאהש ישוב לאיתנו.

בתום הביקור, נועד האדמו"ר עם הגבאים, וחלק עמם את ניסיונו מתקופת חוליו של אביו, כשהוא מעניק להם תדרוך, ייעוץ והכוונה, על מנת לשפר את מצבו.
ויז'ניץ אדמו טאהש מחלה תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד